Catatan

Review : Hair Tonic Safi Shayla, Rawatan untuk rambut gugur

Imej
Bismillah Dan assalamualaikum semua . Harini I nak share with you girls hijabister tu tentang Hair Tonic Safi Shayla. Ye lah, Kita ni dah bertudung lebih Dari 8 jam akan mengalami masalah rambut kekadang tu takut dan malu nak buka tudung bila di rumah dan nak sikat rambut pun takut sebab rambut Gugur tak terkawal. But don't worry girls, Safi Shayla got you!   Oleh itu , Safi Shayla memperkenalkan Tonik rambut pertama mereka bagi membantu masalah rambut Gugur. Diperkaya dengan Ginseng Merah Korea ; dimana menurut kajian Ginseng Merah Korea mampu melebatkan rambut sehingga 4.6 Kali, serta menguatkan fokikel rambut Dari ajar rambut 73% dan mengurangkan 57% keguguran rambut ari akar.   Selain itu, ia juga mengandungi 7 Habbatus Sauda Complex Yang membekalkan nutrient penting untuk kesihatan kulit kepala. Nutrien Yang cukup amat penting kepada kulit kepala agar ajar rambut lebih kuat, dan folikel rambut tidak tersumbat disebabkan dengan minyak yang terkumpul.  Cara pengg...

Review : Safi Youth Gold Serum dan Cleanser

Imej
Bismillah dan assalamua'laikum semua.  Selamat kembali ke blog Numi. Blog ni I akan aktifkan kemballi dengan review produk kecantikkan dan tentang kehidupan. Mungkin ada yang baca, Alhamdulillah. Jadi untuk harini, Numi nak sharekan kepada you guys about Safi Youth Gold anti-aging and lifting range.  Numi baru-baru ini dibekalkan produk baharu daripada Safi , iaitu Safi Youth Gold yang sangat power  untuk anti penuan dan mampu menganjalkan kulit wajah (efek lifting).  Jom kita kenali dahulu produk SAFI Youth Gold ini :  1) Lifting Golden C Duo Serum - RM59.00 Packaging : Serum ini didatangkan didalam botol kaca dan dropper. Produk senang untuk diambil. Cara penggunan : Sapu di serata wajah dan di bawah dagu untuk memberi kesan  anjal yang ketara.  Sapu semasa penggunaan skincare routine.  2) Lifting 24K Serum Cleanser - RM19.80 Packaging: Didatangkan khas didalam botol dan pump.  Cara penggunaan: cuci wajah menggunakan pencuci muka seperti bi...

Makeup class from zero to Advance

Imej
Makeup class from zero to Advance by Naomie Here are the outline for the makeup class, what you are going to learn and master within 5 days of class.  Get to know the Skin Type Get to know the makeup products Get to know the makeup tools, Brushes, sponges, equipment Things to avoid while doing makeup for bridals Learn the makeup trends : Makeup Thailand, Makeup Indonesia, Makeup US, Makeup Barbie, Makeup No Makeup Learn to makeup the perfect cut crease Learn on Marketing, How to market yourself, snap model pictures and pose.  For this course we will learn in depth of everything. So that in the future we can create any look any type of skin and any request from clients. This course will be 5 days class. It will be around 3 hours of class in each day. 2 days of theory and 3 days of practical.  Class will be perform at a close area, place and date will be inform later.  Fee for class RM1250/person Makeup products will be provided. Free Makeup Brush for those who enroll ...

Jadi makeup artist pada tahun 2021

Imej
Bismillah adn Assalamua'alaikum semua.  It's me Naomie. Bagi you alls yang still lagi setia dengan my blog, I wish you all happy new year 2021. It has been a rough journey for all of us, especially peniaga macam sis ni. Duk buka tutup kedai je kan. Tapi tak pe, our life and journey must go on. Therefore, for this entry i nak share things about to become a Makeup artist.  First! Bagi you alls yang nka belaajar makeup and becoming a makeup artist, I do welcome you to join my Facebook Pgae :  BELAJAR MAKEUP ASAS SUNGAI BULOH  , atau kalau you alls dari Kuching Sarawak , boleh follow this page :  KELAS MAKEUP ASAS KUCHING ok done? Alhamdulillah. In this group to new members you alls akan didedahklan dengan cara-cara untuk makeup sendiri dengan my videos and tutorial. Dan kepada yang nak belajar one to one, boleh direct PM me to arrange time. I open class private untuk mereka yang betul-betul  nak belajar makeup sehingga pandai.  t, seleaps dah like page tu...

Kenapa Blog masih relevan?

Imej
 Bismillah Dan Assalamua'alaikum semua  Kenapa Blog masih relevan? Bagi ramai yang tak tahu, blog adalah satu platform dimana erita sensasi ditulis dan dikongsikan. Bukan sahaja berita sensasi, jenis-jenis produk, cara penggunaan sesuatu produk dan pengalaman manusia itu sendiri adalah sesuatu yang bukan hanya terakam didalam gambar, tetapi boleh juga ditambah dengan penulisan yang baik.  Blog adalah tempat untuk seseorang seperti Numi ini untuk mengekspresikan diri dalam bidang penulisan, walaupun penulisan yang cincai. Numi sendiri menulis sekadar untuk memberi pandangan yang positif terhadap sesuatu. Yang negetif , kita akan perbaikki. Selain itu, platform blog ini masih dicari oleh pembaca kerana ia memudahkan dan carian yang bakal dikeluarkan di barisan pertama di carian Google.  Oleh sebab itulah, ramai dalam kalangan ceo baharu perlukan blogger bagi menulis tentang pandangan postif mereka terhadap produk dan servis yang ditawarkan.  Bagi blog Makeup Murah...
Imej
Bismillah dan Assalamua'alaikum Apa yang penting kepada Makeup Newbie?  Ok harini Numi nak list kan beberapa perkara dan benda / Item penting bagi you alls yang nak mula pakai makeup. Tapi sebelum tu korang boleh tengok dulu video ni sampai habis k.  Ok actually dalam video ni semua item yang diperlukan untuk makeup semua dah cukup. Kecuali, pensil kening. Bagi you alls yang dah ada kening yang perfect, tak perlu dah untuk atur atau alis bulu kening korang jadi tebal-tebal. Mengikut trend makeup sekarang, kebanyakkan MUA di western hanya menggunakan gel brow yang transparent atau brow soap sahaja untuk merapikan kening. Trend sekarang lebih kepada kening mencanak. Tapi bagi I, better kita gunakan kening yang semulajadi sahaja just apply sedikit brow soap.  Brow Soap yang I pakai ni adalah Brow Licouz daripada Loc N Lip. Dimana bahan sabun yang I pakai memang semuanya organik dan no added paraben. Bagi korang yang mencari Eye Brow soap yang berbaloi, I suggest you guys try...

2020 dah nak sampai penghujungnya

Imej
Bismillah dan Assalamua'alaikum 2020, dah hampir ke penghujung tahun 2020 dah pun kita ni. Semua nya berjalan dengan cepatnya. Setiap apa yang dirancang tahun lepas , semua nya tidak mengikut apa yang kita harapkan. Sebab tu lah, sehebat mana pun yang kita rancang, akhirnya Allah juga yang menentukannya.  As for me, from a Makeup and Spa studio owner to a CEO of Sarawak Authentic Food. Dari berniaga dalam Mall, sekarang berniaga di tepi jalan. Semuanya itu ketentuan Tuhan tau. Sis is redha, jika itu yang telah ditetapkan. Bagi Numi, as long as I can make like RM200-300 perday is enough already. Syukur sangat-sangat. Sekarang Malaysia susah nak jangka dah. Gelombang Covid 19 telah pun sampai ke kemuncaknya dimana kes sekarang yang positif setiap hari dah sampai 1000+.  Walaupun di Kuching masih lagi okey, tapi mulai esok, PKPD dijalankan. Lebih strict dan bagi kami peniaga kecil yang cari makan dengan menjual makanan ni, amatlah terjejas. Tapi sebenarnya, di setiap apa yang ter...