Catatan

Servis makeup murah di KL dan Kuching

Imej
Servis Makeup Murah di KL dan Kuching.  Hi semua, apa khabar? Harini sis nak update new look untuk makeup. Haa, you alls yang tak lama lagi nak kahwin tu, jom la book date makeup dengan sis. Sis menyediakan servis makeup murah disamping itu ada free rental Crown/Tiara  dan bunga tangan untuk raja sehari. Jadi lepasni bakal pengantin tak payah la risau bab crown dan bunga tangan sebab sis dan sekalikan pakej makeup ini.  Untuk booking date : Whatsapp 0109600726 Bagi details : Nama, alamat penuh, Tarikh dan Masa makeup.  Booking mesti lah sekurang-kurangnya 3 minggu sebelum majlis/event.  Harga servis makeup murah ini bermula dari RM90 - RM400.00 Harga makeup tidak termasuk charge transportation dan tol (bagi kawasan KL)  Sis juga menerima booking di luar kawasan, lebih-lebih lagi untuk orang-orang Sarawak.  Haa jangan lepaskan peluang ini ye. 5 orang pelanggan yang buat tempahan dalam minggu ni akan dapat diskaun 20%...

MAKEUP KELAS DI KUCHING

Imej
SIAPA SITOK NCARIK MAKEUP CLASS ZERO TO BASIC YANG AFFORDABLE? . . Mun akak-akak dan adik-adik mencarik makeup kelas yang affordable, haaa ktk orang boleh join makeup class MMBN yang kali ke dua tok.  🙋‍♀️ . DETAIL MMBN MAKEUP CLASS: 💗 TEMPAT : RESTORAN BUDAYA SARAWAK, KUCHING 💗 TARIKH : 24 OGOS 2019 / 25 OGOS 2019 (pilih salah satu date) 💗 MASA : 11 PAGI-3 PETANG . Apa yang ktkorang bakal pelajari on makeup class ya : 🌸 Cara yang betul prep muka sebelum solekan 🌸 Kenali jenis-jenis produk yang sesuai dengan kulit muka 🌸 Langkah-langkah solekan yang betul 🌸 Kenali cara penggunaan berus makeup yang betul 🌸 Cara penggunaan bulu mata yang betul 🌸 Tips makeup tahan lebih lama 🌸 Tips membersihkan berus dan sponge makeup berkesan 🌸 Cara yang betul membersihkan wajah 🌸 Cara pasang fake lashes *Free Mink Eyelash* 🌸 Demo makeup 🌸 Makeup praktikal . Haaa, banyakkan ilmu yang ktkorang bakal dapat. Disamping ya, 3 best makeup akan dapat hadiah menarik dari kmk. Plus kmk...

Produk review : Chriszen Match Matte Serum Foundation

Imej
Bismillah dan Assalamua'alaikum semua! Wah lama giler rasanya tak bercakap tentang makeup kan dalam blog Numi ni. Duk cerita pasal makan je. heheh.  Jadi untuk harini, Numi nak share dengan korang produk baharu daripada Chriszen , iaitu Chriszen Match Matte Serum Foundation. Produk baharu yang mempunyai gabungan serum + foundation. So sambil cantik dan merawat kulit sekali.  Jom kita mulai review FD ni :  Packaging & Pilihan Warna Bagi Numi, Botol FD kaca ni memang comel je. Plus dia menggunakan pump untuk mengeluarkan produk tu memang sangat membantu dan menyenangkan. Botol kaca yang transparent juga sangat bagus, sebab kita boleh tengok warna FD yang sebenar.  Pilihan warna juga banyak, sesuai untuk warna kulit Asia. Warna Natural Ivory untuk mereka yang kulit cerah dan cool undertones. Light Beige pula utnuk warna kulit yang cerah with neutral undertones, Nude Beige pula untuk kulit medium with neutral undertines dan Natural Beige ...

Popiah Susu Coklat menggunakan Produk Segi Fresh

Imej
Bismillah Dan Assalamua'laikum semua! Sedar tak Sedar dah hampir seminggu ye Kita berpuasa. Stock makanan bulan puasa ni Numi banyak beli dari Segi Fresh. Banyak tau barangan bawah jenama Segi Fresh yang berkualiti tinggi pada harga yang berpatutan boleh didapati di sana. Antaranya Trader's Choice. Antaranya  Susu pekat, Susu cair, Sardin, serbuk coklat malt, kopi pracampur dan banyak lagi. Untuk Raya ni, Numi ingat nk buat popiah Gulung bersama Susu. Tapi Yang best nya Numi guna susu coklat dari Trader's Choice ni bersama2 gula perang. Jom tengok resepi nya . POPIAH SALUT SUSU COKLAT . Dulu teringat mama ada buatkan popiah filing salut tepung susu. Jadi teringinnnn pulak Rasa nk buat popiah gulung sendiri. . Cara-cara buatnya Mudah sahaja : 1) Gulung popiah Dan guntingkan jadi kecik2 macam tu. 2) Goreng dengan api perlahan sampai goldfish. 3) Biar popiah sejuk. 4) Taburkan serbuk Trader's Chioice Chocolate  drink kedalam popiah 5) Tambah sedikit ...

Raya Rasa Sayang bersama California Raisins

Imej
Bismillah dan assalamua'alaikum semua! Harini Numi nak share pengalaman Numi masuk pertandingan Bloggers Cooking Challenge with California Raisins edisi Raya Rasa Sayang. Ini merupakan kali kedua Numi menyertai contest bermasak bersama California Raisins ni tau.   Haa, untuk tahun ni, kami diberi pilihan untuk membuat menu masakan hari raya samada menu lauk utama ataupun pencuci mulut.Haaa, of course lakami pilih untuk buat menu utama iaitu Nasi Briyani Ayam. Bersaam Syafiera dan Iuzira, kami pun buat preparation untuk bermasak.  Setiap seorang diberi tugasan untuk menyediakan bahan-bahan dan alhamdulillah my teammates semua ok dan sporting belaka.  Kami diberi masa satu jam untuk menyiapkan menu utama kami. Masa bermasak tu, Numi tawakkal je, sebab ini first time Numi masak Nasi Briyani menggunakan beras Moghul Basmathi yang panjang-panjang tu. Rupa-rupanya, beras Basmathi ni kan kite tak boleh rendam dia lama-lama tau. if not, dia jadi...

Ibadah Zakat Pelengkap Ramadan

Imej
Bismillah dan assalamua'alaikum semua. Setiap umat Islam diwajibkan menunaikan Zakat dan zakat yang dikhususkan dibulan Ramadan ialah Zakat Fitrah. Dengan tagline "Ibadan Zakat Pelengkap Ramadan" , PPZ- MAIWP menyediakan kemudahan pungutan zakat untuk umat Islam seluruh Malaysia,sepanjang bulan puasa ini.  Perkhidmatan PPZ_MAIWP  Operasi kaunter PPZ_MAIWP :  10 kaunter akan dibuka setiap hari termasuk hari cuti umum sepanjang Ramadan dari jam 8.15 pagi sehingga 4.30 petang 10 kaunter tersebut adalah 7 di Kuala Lumpur, 2 di Putrajaya dan 1 di Labuan.  Bayaran boleh dibuat secara, Tunai, cek, Kad debit atau kad kredit perbankan Islam. Selain itu ada khidmat lain juga turut ditawarkan, antaranya mengira zakat, membayar semua jenis zakat termasuk fitrah, mendapatkan salinan resit zakat, menyeka rekod bayaran zakat terdahulu dan mendapatkan borang kebenaran potongan gaji zakat.  Selain itu, bayaran juga boleh dibuat di portal rasmi PPZ_MA...

Jom shopping di SGShop MEI ini! Diskaun hebat sepanjang bulan Mei

Imej
Bismillah dan Assalamualaikum semua! Kembali lagi dalam blog Numi kalini, untuk blogpost kalini, Numi akan share tentang SG Shop. Kepada yang belum tahu SG shop tu ape,meh Numi explain serba sedikit tentang SG Shop ye. SG Shop ialah sebuah website online shopping daripada China. Setiap pembelian yang dibuat melalui website tersebut jauh lebih murah dari website lain dan banyak barang-barang yang rare tau boleh dijumpai diwebsite tu. Haaa, Numi dah banyak kali jugak shopping dalam website SG Shop ni, tapi untuk Promo bulan Mei nanti, Numi sangat-sangat excited sebab tak lama lagi nak raya kan, jadi ada  sale besar-besaran.  Kalau korang nak baca tentang SGShop lebih lanjut, sila pergi ke blogpost ini . (KLIK SINI) Beberapa  hightlight  Promosi bulan Mei Promosi Mei ini bakal berlansung sepanjang bulan Mei,  bermula dari 1 Mei sehingga 31 Mei 2019.  Sepanjang tempoh ini,  SGcuopon  bernilai RM5 bakal diagihkan kepada setiap shoppe...