Sabar dan tawakkal

6:58 PTG



Bismillah dan Assalamua'laikum semua
Nurmi sini. Bulan Oktober ni seperti biasa lah my birthday. Yeayyyy. Alhamdulillah masih lagi bernafas dan hidup dimuka bumi Allah ini. Semakin Numi dewasa ni, makin banyak yang I pelajari. Salah satunya adalah if you want to be success, don't ever afraid to lose first. 

FYI, sekarang ni Numi dah pindah to Kuching untuk kerja disini. I dah balik ke Kuching dah lebih kurang 4 bulan dah, dan dalam 4 bulan ni I banyak belajar tentang sabar dan bersangka baik je dengan segala ketentuan Allah. Ya, I banyak tawakkal tahun ni, berserah seluruhnya dengan apa yang Allah tentukan. 

Mungkin ramai yang dah tahu i pernah kerja as a Marketing Manager at one of local restoran here ini Kuching. I work there at least 3 months, but the last months was the worst. X dapat gaji, dan kene pulau at work place. Luckily i keluar cepat , sebab if tak I akan lagi banyak bergaul dengan orang-orang toksid ni. I keluar dari company tu is one of the best decision ever sebab lepas tu I tahu my next move. What i want to do next. I know what my mission. Walaupun I tak dibayar gaji walau sesen pun untuk satu bulan tu, tapi I tak mintak sekerasnya pun dengan my Ex Boss. Sebab I tahu dia macam mana. 

So I lose some money there. Penat I tak dibayar dan any of my commission yang dia janji nak bagi tu semua tak de. Nevermind. Lepas tu I tekad untuk bukak Makeup Studio di Kuching. Without any sen ya, I gamble je bukak kedai ni. I say to my parents yang I nak stay kuching jaga dorang and hijrah sini balik. Dalam pada itu, I xnak buat projek ni sorang-sorang. I lebih suka bekerja dalam team. I nak ada team member I yang boleh earn the money together. So I jumpa balik dengan my ex colleague, Eliza untuk join me together. Alhamdulillah, kiteorg pun setuju. first meeting was at the kids playground. Just cakap-cakap je tentang planning i ni. But that time, I xda duit dan dia pun xda duit. Tapi kiteorg redah je, carik shoplot untuk kiteorg sewa. Bajet adalah bawah 1 k actually. 

Tapi dalam i planning tu sebenarnya I dah terlalu yakin sangat ada seorang investor yang boleh invest in our bisness. itu yang konfiden sangat. Tapi at the end, the investor tarik diri. I dont blame him, sebab I lambat buat decision untuk bukak kedai tu. 

Jadi I , Eliza dan Irene pun carik la tempat yang sesuai untuk kiteorang bukak kedai. Carik punya carik, kiteorang jumpa beberapa tempat. Ada  setengah kedai la, ada tingkat paling atas la, ada the whole floor lal, but at the end kiteorg jumpa satu unit ni yang all of us fall in love for the first time. The unit got everything yang kiteorgan nak. Bilik , office ruang menunggu dan yang best ada shower room and also a jacuzi. 

One the spot our team agree and the next week we enter the shoplot. Masa tu memang kosong, tapi slowly kiteorg isikan ruang ni dengan furniture yang kiteorg ada. Meja, Kaunter, Shelves, and all the things la. Semua kiteorg bawak sikit demi sedikit. 

Yang paling I suka adalah untuk division makeup, kiteorg tak perlu beli banyak barang pun, sebab Eliza dan I memang seorang makeup artist dan barang makeup yang kiteorang ada semuanya boleh pakai. Tapi untuk lebih professional, I say to Eliza better use one or two brand from US. Sebab kiteorg more focus dengan quality then quantity. Sebab tu brand  makeup yang kiteorang guna sekarang adalah BH Cosmetic dan Colour Pop. Bukan yang cikai-cikai punya atau yang local brand punya ya ladies. But for me, makeup sebenarnya more on your skill sebenarnya. So just improve your skill ya ladies then you can be a great makeup artist. 

Ok, I rasa dah banyak sangat i bebel ni. Nanti I share lagi story I tentang Loc N Lip ya. Apa servis yang kiteorang buat dan dekat mana. Just stay tune dan follow me ya. Sebab this month I nak buat one giveaway for you guys. 

Stay Tune

post signature

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe