Azam 2019

9:27 PTG

Bismillah dan Assalamua'alaikum semua.
Januari 2019 dah hampir melabuhkan penghujungnya. Bagi Numi, Tahun 2019 ini bakal mengubah segala-galanya. Azam tahun 2019 juga akan berbeda dari tahun sebelumnya.

Jika tahun sebelumnya Numi lebih nakkan kepada kebendaan, tapi tahun 2019 ini Numi akan memulakan tahun dengan azam kearah kerohanian. Numi akan lebih fokus kepada rohani diri sendiri. Numi akan lebih pentingkan diri. Self Love. Yes Self Love, mungkin orang fikir ianya satu perangai selfish. Tapi sebenarnya itu adalah untuk memastikan diri sendiri tidak sedih, murung stress dan kecewa.

Numi pelajari, Self Love adalah cara untuk mensyukuri apa yang ada pada diri sendiri sebelum mengeluh. Mengeluh bilamana segala kebendaan didunia tidak mencukupi. Mengeluh tentang tidak cukup makan dan etc. Self love is something that you aprreciate the things that you already have. Love yourself more, then love someone else. Once you love yourself, then people will know to love you back.

Bila kita sentiasa mensyukuri apa yang kita ada, kita akan menghasilkan frequensi positif. Frequensi ini akan menarik segala benda positif datang kedalam hidup kita. Sebagai contoh, Syukur dengan adanya angota badan yang sihat mampu untuk bekerje. Bersyukur kerana dikurniakan rambut yang cantik dan lebat. Bersyukur masih lagi ada minda yang sihat mampu untuk berfikir.

Ye semua ini akan buat diri kita tahu yang kita sebenarnya beharga. Oleh itu, kita sentiasa menjaga apa yang kita punya, daripada mencari benda lain untuk diimpikan. Tak salah jika kita impikan kereta besar, rumah besar semua, tapi ramai orang diluar sana yang punya segalanya, tapi dijiwa nya kosong. Ramai yang berpecah belah.

So itu menunjukkan duit bukanlah segala-galanya. duit adalah bonus. So sekarang ni Numi lebih fokus untuk mencintai diri sendiri. Ye, I love my self more then I love my husband. laki bini pun sealalu gaduh ok. tapi kita takkan bergaduh dengan diri sendiri kan.

Fahami diri sendiri dulu sebelum kita nak faham orang lain. Fahami perangai kita yang sebetulnya. Apakah kita baik atau jahat. Apakah kita ni sempurna dimata diri kita. kalau tak cukup sempurna lagi, belajar dan perbaikki sampai sempurna.

Yang kedua yang Numi akan buat tahun ini adalah bangun awal. Bangun awal untuk diri semdiri. Untuk meditate. Untuk self love. Untuk connect line with my CREATOR. Jika baik hubungan kita dengan Allah, maka baik lah hubungan kita dengan orang sekeliling. Jika kelaut hubungan kita denagn Allah, maka kelaut lah.

Ye, this is importat guys, sebab Numi seorang suri rumah sepenuh masa, so I have to manage the house that have at least 20 cats, and 1 husband. i need time for myself. And I know people will think, 'ooo, sebelum ni tak bangun awal eaaaa'  hahaha, no guys. I jenis yang tidur balik after subuh. so that is not good.

so from today I'm gonna sleep early and wake up early in the morning. Be as motivate as possible.
ok so far I think this is all that I am going to share with you all. Thanks for reading.

post signature

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe