SG Shop Website Shopping Barangan Taobao

10:56 PG

Bismillah & Assalamua'alaikum semua.
Online Shopping! siapa tak suka bukan? Numi sekarang ini sangat giat ber-online shopping berbanding dengan shopping biasa. Baru-baru ini, Numi ditawarkan untuk shopping dia SG Shop Malaysia. Nak tahu apa SG Shop Malaysia ini dengan lebih lanjut, jom baca entry ini sampai habis ye. 
SG Shop adalah satu website yang menjual barang-barang daripada Taobao.com. Kalau korang nak tahu, Taobao.com ini adalah satu website membeli-belah yang terbesar di China dan ianya menjual segala macam barang-barangan dari peralatan rumah, pakaian, barang elektronik, perabot, kosmetik, barangan dapur, dang banyak lagi. Tetapi, website Taobao.com ini ditulis dalam bahasa Cina. Oleh itu, SG Shop mengambil inisiatif mudah untuk menterjemah semua penerangan dalam bahasa Cina ke English. Oleh itu, pembelian akan lebih mudah bagi kita orang Malaysia. 




Antara kelebihan yang terdapat dalam SG Shop adalah, interface website yang sangat ringkas. Kita boleh pilih kategori mana yang kita nak beli dan klik dengan lebih terperinci yang mana kita nak beli. Usai klik kasut, boleh pilih lagi kasut apa; High Heels, Palm shoe, sneakers dan banyak lagi. Dalam satu pilihan itu, terdapat sepuluh muka surat kasut yang kita boleh pilih. Dan yang bestnya, kebanyakkan size nya ada! termasuk juga pakaian. 
Untuk pembayaran pula, kita boleh pilih untuk membayar secara internet banking atau untuk topup akaun kita. Numi bagi contoh yer : 
Numi topup RM200 kedalam akaun secara internet banking. Jadi didalam akaun Numi terdapat kredit RM200 dan kita boleh shopping sehingga cukup2 RM200 atau kurang daripada itu. Bakinya, kita boleh bayar untuk kos penghantaran pula. Haaa, gitu.. Yang bestnya, bilamana kita topup kedalam akaun, point juga akan dimasukkan. Cukup je 500 point boleh tukar kepada kredit RM10,RM20 dan seterusnya.. Haa, itulah yang bestnya kalau kita topup dalam akaun SG Shop.
Untuk penghantaran pula. SG Shop menawarkan empat method penghantaran. Korang boleh refer sini tau.. 
 
Ini adalah procedure untuk pembelian di SG Shop. bagi korang yang tak pasti bagaimana cara pembelian, boleh tanyak kepada Numi direct ye. atau komen di bawah. 
Haaa, dah sampai masanya untuk Numi tunjuk apa yang Numi beli dari SG Shop ye.. 
May Create Fragrance RM19.67 . Link : I really sweet red bayberries charm classic Eau De Toilette 4 piece lasting fragrant fresh gift set

Blue wooden flat lay ; RM5.30


Soft Box 1 bulb RM68.00 
Shoes. harga dalam lingkungan RM14-RM30

Bukan itu sahaja, ada beberapa helai pakaian dan jeans turut Numi beli di website SG SHop ini. tapi Numi akan buat satu video khas untuk Sg Shop nanti ye. pastikan korang Subscrib channel Youtube Numi. Youtube channel : Naomie Licouz

Dan, untuk pembaca setia Numi yang nak shopping di SG Shop, boleh guna Diskaun Kod ini ye. Boleh dapat diskaun untuk setiap pembelian korang. Yeayyy.. Diskaun Kod sah sehingga 31 Oktober sahaja.

 Diskaun Kod : NAOM16OCT

baiklah, sampai sini sahaja coretan Numi untuk kali ini. Untuk maklumat lanjut, sila lawati www.sgshop.com.my

Selamat bershopping :0 


post signature

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe