5 Sebab Kenapa Perlu CCTV di Rumah & Tempat Kerja

11:00 PTG

21

5 Sebab perlu CCTV di Rumah & Tempat Kerja.



Bismillah & Assalamua’alaikum

Dewasa ini, banyak kita dengar kes-kes penderaan kanak-kanak yang berlaku. Lebih-lebih lagi yang berlaku pada anak-anak yang dihantar ke rumah pengasuh atau yang dijaga oleh Maid Indon/Filipine/Melayu tu sendiri. Terdapat kes penderaan kanak-kanak ini berlaku sampai maut tau! Memang sungguh ngeri. 


Dalam keluarga Numi sendiri pun turut terjadi kes penderaa kanak-kanak.
BIla ditanya kenapa badan anaknya lebam-lebam dan biru, dijawabnya mungkin terlanggar kerusi atau terhantuk meja. Masalahnya sekarang, budak umur 1 tahun yang masih belum pandai berjalan, tak kan lah boleh terhantuk meja dan kerusi. Memang tak masuk dek akal..!

Disebabkan tiada CCTV yang merakam segala aktiviti-aktiviti pengasuh yang mungkin sudahpun ‘membelasah’ anak-anak itu sampai ‘lunyai’, kita memang tiada bukti yang kukuh selain lebam2 dibadan anak-anak kita tu.. nak dakwa pun susah. Alih-lih kita diamkan sahaja. Dan mungkin anak orang lain lagi jadi mangsa. Oleh itu, dengan adanya rakaman CCTV dirumah pengasuh amatalah penting bagi mengawal ‘aktiviti’ pengasuh-pengassuh yang tidak berperikemanusian ini.

Genera Lens Technology (GLT), satu syarikat Bumiputra yang menawarkan servis pemasangan CCTV tampil dengan slogan “CCTV PENYELAMAT ANAK ANDA” bagi mengawal segala aktiviti Pengasuh, maid / bibik anda daripada melakukan perkara-perkara jahat untuk keluarga anda. GLT merupakan pakar dalam pemasangan CCTV dengan harga berpatutan serta berkualiti tinggi. Dengan pengalaman yang luas dalam pemasangan CCTV di sekolah-sekolah di bahagian Selangor ini, maka mereka turut rasa perlunya CCTV ini dipasang di setiap rumah yang mempunyai Pengasuh dan Maid.




Seperti kata orang – orang tua, ‘Mengelak itu lebih baik dari Mengubati’.

Lebih baik anda bekorban sedikit wang ringgit daripada anda kehilangan anak anda.

Tawaran Harga CCTV yang ISTIMEWA pada bulan September & Oktober ini adalah seperti berikut :



Bukan itu sahaja, GLT juga membuat pemasangan CCTV  dan SISTEM ALARM di premis-premis 
kedai, butik, kilang, setor penyimpanan dan banyak lagi.

5 Sebab kenapa perlunya CCTV di Kedai/Butik/Kilang/ Stor dan etc:

  • Elak kecurian stock barangan.
  • Elak Vandalism harta benda.
  • Elak Pecah Amanah antara pekerja.
  • Elak Gangguan Seksual antara pekerja dan pelanggan.
  • Elak kes rompakkan di premis kedai.

Lebih baik mengelak daripada rugi puluhan ribu.. Bak kata mama Numi. “Malang tak berbau” . Kita tak tahu apa akan jadi pada masa hadapan, bukan? Oleh itu, bertindak demi keselamatan keluarga, diri dan business anda.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi : 016 631 7970 (Glens ) . Beliau sedia membantu.
Lawati Facebook Page : Genera Lens Technology

Semoga info ini berguna.

P/S: Orang yang sayangkan keluarga, diri dan business pasti tidak akan teragak untuk mengorbankan sedikit usaha bagi keselamatan mereka.

post signature

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe