Tony Roma's Memperkenalkan Baby Beef Back Ribs

12:50 PTG

Bismillah

Assalamua’alaikum semua.

Selamat Tahun Baru Cina kepada semua Bangsa Cina di Malaysia. Seperti yang semua tahu, tahun ini merupakan tahun Monyet, yang membawa maksud kepada kesejahteraan dan keharmonian sepanjang tahun.


Okeyh,  bagi peminat tegar Tony Romas macam saya, kali ini Tony Romas hendak memperkenalkan kepada anda semua MENU BARU mereka; Baby Beefs Back Ribs. Boleh di dapati dalam dua jenis sauces; Sarawak Black Papper Sauce and Sweet Black Papper Sauce. 


Yang best nya untuk kedua-dua menu ini adalah bahagian Tulang Rusuk (Ribs)  pada baby beef, iaitu daging muda (Veal) yang sangat terkenal dalam kalangan penggemar daging steak.

 Kenapa?

Kerana daging veal sangat lembut dan rendah lemak. Numi tak pernah makan daging grill yang sesedap ini tau…! Tambahan pula, dengan adanya 2 jenis sos ini, boleh menambah lagi rasa hebat daging itu. Confirm korang akan menjilat jari dan tulang ribs tu kalau tak caye. Hehehe

Baby Beef Back Ribs With Sarawak Black Pepper Sauce RM 83.63



Baby beef back ribs yang di grill dengan sempurna di saluti dengan sos balack papper dari Sarawak. Di sertakan dengan French Fries dan cole slaw.

 Baby Beef Back Ribs With Sweet Black Pepper BBQ Sauce RM83.63



Baby beef back ribs yang di grill dengan sempurna dan di saluti dengan sweet balck pepper BBQ sauce. Di hidangkan dengan French Fries dan cole Slaw.

Review :

Untuk kedua-dua daging ini, memang sangat sedap. Numi amat menggemari Baby beef back ribs with Sarawaj Balck Pepper Sauce kerana Black pepper sause yang di gunakan memang asli daripada Sarawak. Terasa Lada hitam nya di tekak okeyh! Selain itu, daging memang empuk, dan dengan sendirinya ia tanggal daripada tulang rusuk tu. Tak perlu dah nak gentel2 guna sudu atau gigi oeky guys. Untuk  Baby Beef Back Ribs With Sweet Black Pepper BBQ Sause pulak, rasanya amat berlain daripada Sarawak Sauce. Ianya lebih manis berbanding BBG Sarawak Sauce. Untu penggemar rasa manis, Numi recommend Sweet Black Pepper BBQ Sauce ini okey.

P/S: Menu ini hanya di hidangkan dalam masa terhad sahaja. Jadi segeralah ke cawangan Tony Romas berhampiran anda. Hanya boleh didapati di cawangan Lembang Klang sahaja.

Bagi menyambut ulang tahun TR ke 10, TR dengan berbesar hati memperkenalkan Menu Tony Roma’s New Beginnings. Dan yang terdapat dalam menu ini adalah : Summertime Lamb Burger, Nacho Lamb Burger, Kaboom Lamb Burger, Luau Lamb Burger dan Barbeque Lamb Tacos. 

Semuanya berasaskan kambing…

Summertime Lamb Burger RM40.17

Grilled lamb burger patty, lightly seasoned and topped with homemade burger sauce, melted mozzarella cheese and caramelized onions.

Nacho Lamb Burger RM42.29


Grilled Lamb burger patter, topped with crispy tortilla strips, melted shredded Cheddar cheese breaded jalapeno slice and a homemade roasted chipotle sauce.

Kaboom Lamb Burger RM40.17


Grilled lamb burger patty, topped with spicy & sweet pineapple salsa and melted mozzarella cheese.

Luau Lamb Burger RM40.17


Grilled lamb burger patty, topped with pineapple & honey plum sauce and melted mozzarella cheese.

Barbeque Lamb Tacos RM27.45

Credit photo : Ayue Idris

Slow-roasted pulled lamb served with Sriracha BBQ sauce, topped with cole slaw and red cabbage.

Review:

My favourite untuk burger kambing di atas alah Nacho Lamb Burger, kerana ada nacho dalam burger tu yang buat rasa rangup yang tak terhingga. Selain sos yang di gunakanlan Chipotle sauce yang sangat unik rasanya. Oh! Tak lupa cheese cheddar yang banyak tu.. memang sedap…!
Selain itu, Barbeque Lamb Tacos pun antara our favourite jugak. I dengan Ayue makan Tacos berintikan daging kambing dan cabbage ni dekat nak 2 pinggan. Hahah… memang sangat sedap. Korang kena makan tacos ni masa tengah panas kerana keranguppan nya itu. Kalau dah sejuk, dah tak rangup dah. Jadi korang kene cuba tau menu-menu baharu di Tony Roma’s ni.

P/S: Menu ini hanya terdapat dalam wakti terhad sahaja. Boleh didapati sehingga 26 Feb 2016


Kempen Tony Roma’s terbaru “Cherish The Moment” memberi peluang kepada anda sekeluarga serta rakan-rakan untuk menikmati set hidangan istimewa untuk 2 orang pada harga RM158.88 yang merangkumi starter, 2 entrees, 2 minuman dan pencuci mulut sebagai pelengkap hidangan. Set ini boleh didapati dari 18 Jan 2016 sehingga 14 Feb 2016 sahaja.

Dan terakhir sekali, sempena ulang tahun Tony Roma’s ke 10, TR hendak memberi promosi istimewa kepada pelanggan mereka dengan diskaun sebanyak  10% pada setiap 10hb setiap bulan.. Jadi, korang nak jimat, berbelanja lah pada 10hb aje eh.. heheh..

Tak sabar rasanya kan nak rasa Baby Beef Back Ribs tu, dan tacos.. jom terjah Tony Roma’s sekarang..

Untuk maklumat lanjut , sila layari :
Facebook: Tony Roma’s Malaysia

Sekian ,

Love
  
post signature

You Might Also Like

1 Orang Positif

  1. Okeyh, bagi peminat tegar Tony Romas macam saya, kali ini Tony Romas hendak memperkenalkan kepada anda semua MENU BARU mereka; Baby Beef Back Ribs. Boleh di dapati dalam dua jenis sauces; Sarawak Black Papper Sauce and Sweet Black Papper Sauce.

    BalasPadam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe