Filem Review: The Boxtroll Premier Screening

10:31 PG

Bismillah

Assalamua’laikum semua.

Korang apa kabar semuanya? Numi 2 hari ni agak busy sikit, sebab nak uruskan beberapa hal di UiTM SA.

Dalam busy2 tu sempat jugak numi dengan Hubby pergi menonton Tayangan Perdana The Boxtroll semalam di TGV 1Utama, Terima kasih kepada Nuffnang kerana member tiket percuma kepada Numi.
Hello, I'm Fragile! heheh

Ok meh numi nak review sikit Movie The Boxtroll tu, kalau mengikut rangking 1-10, Numi leh bagi 8 lah. Sebab jalan cerita nya memang menarik dan penuh dengan benda yang comel2. Bagi numi lah, siapa yang tak rasa Egg(Telur) budak kecik yang di bela oleh the Boxtroll th dari baby sampai dah berumur 10 tahun membesar. Dengan gigi satu dan dia akan bermain music dengan Fish (Ikan) Boxtroll yang menjaga dia.

Elemen kekeluargaan dan persahabatan antara the Boxtroll dan manusia dan konfik antara manusia yang tamakkan darjat dan pentingkan asset kebendaan selain dari family di tampilkan dalam filem ini.

Orang yang menganggap dirinya sebagai pembersih parasit(The Boxtroll)  adalah watak antagonis dan dia memanipulasikan semua watak dengan bakat lakonan nya menjadi Madam Frou Frou. Seorang sroty teller (pencerita) di pekan Cheeseberg, yang membuat cerita kononnya the Boxtroll ni adalah makhluk jahat. Tapi sebenarnya penduduk di tipu.

Ok, Overall filem ni best! My hubby kalau cerita boring dia akan tidur. Tapi ni tak, maksudnya best lah.. lagipun siapa tak suka tiket free.. Tq Nuffnang.  Lain kali numi participate, tolong bagi lagi yer tiket free. Numi harap review ni boleh melayakkan Numi memenangi tiket tayangan perdaya The Equilizer tak lama lagi.
 
With Hubby. :)

With the Nuffnang Crew.. So Adorable.. :) 



Tak sabar den.. !!!!!! So korang yang tak tengok lagi Filem the Boxtroll, pergilah menonton di pawagan terdekat sekarang.

Assalamua'laikum

You Might Also Like

2 Orang Positif

  1. Salam sis. Akak dah baca post entry sis nie... Mcm best betol citer Boxtroll tu. Ingat nak bawak anak2 tgk gak nie.. Hehehehe. Mesti drg suka gak. Untung sis dpt ticket free hehehe. Anyway, akak nominate sis utk Liebster Award yer. Nanti senang2, free2, singgahlah kat blog post akak pasal Liebster Award tu yer. Salam syg dari akak www.abie-shidah.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam kak abie. memang best. 8/10. tak rugi lah. cuma grafik yg drg guna tu macam clay(plastesin) ada certain org mungkin geli. hehe. and Btw, tq bb nominate numi dlm Liebster award tu. :) nt numi update pasal Award tu k..

      Padam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe