Mari berkenalan dengan HAZMAT

11:12 PG

Bismillah

Assalamua’laikum

Hai, pagi ni numi nak share term-term engineer. wah! Mentang-mentang baru belajar kan, baik lah numi share word , HAZMAT.


Kalau ikut kamus bahasa inggeris HAZMAT bermaksud Hazardous Material & Items, kira shortform lah kan. Kalau nak sebut panjang2 payah pulak. Boleh bergolong lidah.

So, apa yang boleh dikatakan adalah, Hazardous bermaksud berbahaya, beracun dan boleh mendatangkan kemalangan. Material & Items tu bahan-bahan.

Jadi kebanyakkan barang-barang yang di gunakan semasa menjalankan tugas/ projek yang melibatkan HAZMAT ini kenalah di kendalikan oleh orang-orang yang berpengetahuan. Kerana, jika orang yang buta tuli je yang buat, boleh menyebabkan berlakunya kemalangan dengan senang.

Pengendalian HAZMAT memerlukan kepakaran
 dan suits yang sesuai.
Sumber: GOOGLE
Untuk menjadi orang yang benar-benar layak untuk mengendalikan HAZMAT ini, kenalah menghadiri beberapa kursus. Antara website yang boleh korang kunjungi adalah; http://www.hazmatschool.com/

Di website tu, korang boleh menghadiri banyak kursus berkaitan dengan HAZMAT, Kursus OSHA :Pengendalian Bahan Merbahaya, dan banyak lagi lah kursus. Kalau numi nak sebut pun memang tak habis.


Tak perlu nak susah-susah menghadiri kursus real, semuanya terletak di hujung jari anda sekarang. Kan? Senang dah dunia zaman sekarang. 

Nak tahu lebih lanjut, sila layari encik google ok..

Jap lagi numi listkan HAZMAT Material.. mungkin ramai yang tak tahu kan.. tunggu yer... kita share ilmu bersama-sama.

Assalamua'laikum

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe