Cerita Sekitar Balik Kampung Minggu lepas..

4:22 PTG

Bismillah
Asslamua’laikum..

Baru-baru ni numi kan balik ke kampong. Dan apa yang kami dapat masa balik kampong? Tidur yang lena dan mimpi yang indah. Suasana kampong yang damai memang syokkkk! Dengan permandangan yang damai, dan hidupan liar bebar berkeliaran kecuali( awang). Memang syok!


Selain dari itu, makanan juga sedap. Memang bertambah nasik beb! Ibu mertuaku masak sup ikan merah, dan tumis sayur paku..

Sesuatu yang kita jarang jumpa kalau makan kat KL. Hubby makan sampai bertambah nasi 3 kali, dan bila di rumahnya berlebihan pulak manja nya dengan mak nya. Hihi. Tak nak kite masak.. huh...

Mak dengan ayah asyik gelak jer dengan kelatah kami laki bini. Numi ni jenis yang cakap lepas dan bagi nya itu adalah sesuatu yang lucu.

Kami cuma sempat ke Pasar lama Segamat pagi pagi Sabtu nak beli lauk untuk ikan2 dan sayur sayuran. nak di jadikan cerita, last week numi dengan hubby ke Giant, ingatkan nak masak sup ikan merah, tapi bila tengok harga ikan, RM19 sekilo... Fuh! mahalnya.. huhuh,terus terbantut niat nak buat sup ikan, dan cadangnya nak masak di kampung je lah kan, munkin ikan di kampung lebih murah. 
numi berada di Jalan Pasar, Pasar Segamat, Segamat lam

pasar Segamat.. 

jakun tengok, deretan kedai warna baby blue!
comel gitu..

Haa, bila di pasar tu, bukan main besarr lagi mataku, RM30 engkauuu, ikan merah sekilo... Masya-Allah, makin mahalll !baik beli di Giant. huhuhu.. tapi apakan daya rasa teringin tu kan, beli ajer. Numi pulak teringin nak makan ikan bawal hitam. Cuma goreng sahaja.. hubby pulak sup ikan merah.. 




Tak pe lah kan, asalkan numi dengan hubby bahagia, boleh saling bersenda gurau.
Kami balik ke KL pada petang Ahad. Kalau mengikut plan asal, sepatutnya numi dengan hubby kena ke pekan Segamat untuk beli goodies back dan pergi ke pejabat post untuk amek surat dia, tapi sodappp sangat makan tengahri, mata pun berat.. huh... tidur lakiku ke depan kipas angin.. jam 4 petang baru kami gerak ke KL.

Perjalanan ke KL, kami melalui jalan kampong. Ikut jalan belakang Seremban. Sempat jugaklah singgah ke pekan Seremban dan menengok Hulk yang bergantung di bangunan . Ingat dalam movie je ada Hulk. Hihi...
Lalu seremban
Hulk pikul radio.., yeker radio...

Sepanjang perjalanan balik memang seronok. Kiteorang memang tak henti borak. Numi kena layan je hubby cerita apa pun untuk mengelakkan dia mengantuk, dan bila dah nak sampai KL sempat jugak numi nak merajuk.. merajuk manje konon! Hihi.. mengada sikit..


Ok,, overall untuk balik kampong kali ni memang best. Numi sempat tengok cara ayah mengajar budak2 mengaji... uiii! Garang jugak apak mertuaku ni. Huhuh...



Mak mertuaku memang klass lah. Dia akan sokong je numi nak buat apa. Macam tu lah ukhuwah yang kena ada. lagi pun dia kaki gelak. Hihi.. yang paling numi respect, dorang akan saling berciuman bila masa bersalaman. Uhuk uhukkk, terharu..


Jam 9 lebih baru kami sampai KL, selepas meredah jem yang panjang tu.. huh...!

ok, Selamat sampai, masa selebihnya.. tidur...

Tunggu esok pulak, numi nak cerita pasal majlis yang bakal numi lakukan... nak tahu majlis apa.. tunggu esok yekkk...
Assalamua'laikum

You Might Also Like

2 Orang Positif

  1. Assalamualaikum kak.. kmk dh follow kitak balit.. blogger dr sarawak juak padu.. btambah kawan dr sarawak kmk aihh.. hihihihi.. :D

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam Syaz.. samalah kita. mun x nang sik tauk lah kmk ktk blogger Sarawak.. slmt berkenalan.. btw, blog ktk kacak.. jelessss kmk..

    BalasPadam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe