Bagaimana buat duit dengan blogger..??

3:09 PTG

Bismillah
Assalamua'laikum..

Hai semua pembaca, hari ni numi nak share sikit tentang blog. Macam mana nak buat duit dengan Blog. Ok, bagi yang suka dengan penulisan kalian memang boleh buat duit dengan menulis pelbagai jenis cerita yang menarik di blog anda. Seperti yang anda sedia maklum ada ramai blogger yang cantik lagi bijaksana yang banyak menjadikan penulisan mereka sebagai satu kerja yang boleh mendatangkan wang. Sebagai contoh, Maria Elena, Yuyu Zalikha, Fatin Suhana dan ramai lah lagi. Bukan sahaja mereka ini rajin mengupdate kegiatan harian mereka di blog, bahkan mereka turut menjana wang melaluinya.

picture by Google
Dulu, masa numi tingkatan 3, cikgu English numi pernah pesan kat kiteorang dulu, kita boleh jana pendapatan melalui blogger. Menjadi seorang blogger yang terkenal membolehkan kita untuk menjadi seorang yang di percayai oleh semua pihak. Bila ramai dah tahu keupayaan kita untuk berblogging dan kelebihan kita dalam mengolah ayat, maka ramailah pembaca yang sudi dan suka membaca post2 blog kita.

Jangan jadikan blog kita sesuatuyang sia-sia, (macam yang numi pernah buat dahulu). Dalam blogging, kita kena set berapa entry yang minimun kita kena post dalam seminggu dan apa tajuk-tajuk yang kita boleh selitkan mengenai kehidupan seharian kita( jika itu adalah untuk personal) atau jadikan entry kita menarik dengan gambar dan kata-kata nasihat.

Senang bukan? Ramai dalam kalangan wanita rajin menaip jika hati mereka merasa gundah(termasuk lah aku), sebab itu akan meredakan kemarahan mereka. Tetapi pastikan apa yang kamu postkan itu bukan untuk mencela sesetengah pihak atau mengaibkan diri sendiri dan orang lain.

ok! Dah faham sekarang, dengan hanya menulis tentang kehidupan seharian, mungkin anda boleh menjadi blogger yang terkenal dan ramai orang akan view Blog kamu dan bila traffic blog kamu tinggi, maka makin tinggi lah peluang anda untuk menjadi terkenal! yippie... tak susah kan..

Jadi, dah bersedia untuk menjadi seorang blogger yang terkenal??

To Be continue..

Assalamua'laikum..

You Might Also Like

4 Orang Positif

  1. Singgah BW ke sini...

    BalasPadam
  2. ape pasal x duit jtuh dri lngit lgi ni? hahah

    BalasPadam
  3. Round round sitok and follow skali auk #101 kacak number ya ko..

    BalasPadam
  4. salam bos tumpang lalu..

    Bisnes produk yg wajib org beli/kita guna sampai bila2
    AGEN/DEALER. komisen terbaik der!
    celcom 5.50% maxis 4.50% digi 4.50%
    Topup RM5 dengan hanya RM4.50
    X mau jual, guna sendiri atau family, jimat!
    FREE GIFT WEBSMS UNTUK SMS PERCUMA!
    Info lanjut http://goo.gl/IaMtMe

    BalasPadam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe