Apa yang patut kamu lakukan untuk hari pertama di Universiti..

12:26 PG

Bismillah

Assalamua'laikum...
hai adik-adik sekalian. akan nak ucapkan tahniah kepada korang yang dah mendapatkan tempat di Ipta, ipts yang korang mintak dahulu, dan akak amat berbesar hati untuk mengalu-alukan kedatangan kalian ke Uitm Shah Alam, iaitu tempat akak study. wah! memang suka nak promote UiTM SA kan.. hehehe

So, mungkin ini adalah pengalaman pertama kalian untuk berjauhan dari keluarga, tetapi jangan risau, korang akan di bimbing oleh akak-akak dan abang-abang PM yang sporting. tak sempat kot nak fikirkan hal family kalau dah masa orientasi/ minggu suai kenal. itu untuk junior yang fresh dari lepasan SPM la. kalau yang dari Diploma tu dorang boleh skip minggu suai kenal tu dan boleh terus ke kolej masing-masing.

untuk kalini akak nak menceritakan tentang process berjalannya hari pertama di kampus masing2. dan akak akan mengkhususkan untuk student UiTM SA sahaja. ( sbb itu yang tempat akk belajar sekarang).

first day, jangan panik! pastikan barang2 untuk duduk kolej tersedia, kerana semua pelajar pada semester pertama akan diberikan kemudahan kolej. so korang tak payah nak susahkan diri cari rumah sewa di luar okk! lepas tu, pergi ke kolej masing2 menggunakan bus yang di sediakan. untuk  itu, kamu sekeluarga, bagi ang bawak semua parents, nenek, adik-beradik, atuk,cucu dan kaum kerabat masing-masing tu kena lah parking kan kereta di padang kawad dan korang akan diarahkan untuk menaiki bus untuk ke kolej. jangan lupa bawak semua barang korang sekali!

lepas tu, pastikan segala dokumen korang lengkap berisi, borang kesihatan, gambar, fotostat surat tawaran, ic dan surat-surat yang berkenaan lah. pastikan semua lengkap dengan cop pengesahan! ok faham tak ni??? harap faham lah...

next, korang akan di bagi tempat tinggal di kolej yang amat selesa. isikan borang yang mereka bagi tu dan pastikan segala data betul. pasal pembayaran kolej boleh di settlekan beberapa hari selepas itu. jangan risau. bayardi bank Islam. dan ATM bank islam dekat aje, di Dataran Cendekia, DC. yag duduk melati, mawar dan teratai untunglah dapat kolej yang dekat dngan kedai makan.



You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe