Titik permulaan blog aku

10:56 PG

Bismillah

Assalamua'laikum
Hari ni numi nak cerita sedikit tentang blog numi ni. Ok, aku start jadi blogger pada tahun 2008. Tapi pada mula nya xda lah nak update sangat. Aku memang suka menulis, bercerita dalam buku. Masa aku sekolah menengah dulu, selain daripada karangan sejarah dan Bm, aku jugak menulis journal sendiri. Hampir setengah buku kajang jugak la aku tulis  dengan gambar2 lagi. Zaman dulu, ,ana kenal lagi blog ni, tapi nila dah form 4, cikgu english aku yang banyak bagi galakan untuk start blogging..
Ok, mula2 masa nak buat blog tu memang leceh, x kenal sangat dengan komputer2 ni dulu. Sampai lah dah setahun aku meraban apa semua, cerita2 yang aku tulis selalu nya pasal kehidupan seharian ki, tentang perasan hati ku, apa yang aku buat sendiri, contoh tudung ke, dan tentang hubungan aku. Bagi s esetengah org, bercerita tentang love life mereka memang sesuatu yang mereka tidak gemari, like they say, our life must be a private life, so dont make a story of yourself and post it to public..  itu adalah orang yang tak suka berkongsi tentang kehidupan mereka. Tapi bagi aku, bercerita tentang pengalaman indah bersama si dia atau kawan2 bukan menjadi satu masalah. Tu akan menjadi memori kita, walaupun pada masa akan datang kelak, kita akan bersama dengan orang lain, tapi cerita itu tetap ada.. walaupun di padam semua cerita yang dah tertulis, tapi di dalam ingatan kita dia tetap ada. Kita manusia yang masih waras dan punya akal fikiran, memori silam dan kenangan akan tetap bersemadi. Walaupun pahit macameria rasa nya. Tu adalah sebagai pengajaran.
So, sambung balik dengan cerita blog aku ni, sepanjang aku menjadi blogger, walaupun nukan blogger tegar, readers aku ermm, tak de lahcecah juta2 macam blogger terkenal tu, tapi sampai jugak lah ribu2.. since 2009 until 2014, aku akan tulis entry paling kurang pun 50 entry setahun. Ye ker 50?  Hampir 50 la. Hehehe
Dan aku memang sayang kan blog aku ni, banyak cerita yang terkandung didalam nya, yang happy, sedih, geram, sengal dan banyak lagi lah.. dan mustahil untuk aku delete blog aku, walaupun mulut cakap begitu, tapi hati tetap tak mau..
Siapa yg srh delete blog? Xda yang suruh, tapi bila aku geram dengan diri sendiri, sebab alpa... alpa menjaga hati orang yang aku sayangi, itu lah jadinya. Bertindak tanpa berfikir. Sesuatu yang berbahaya. Bukan utk delete blog ni jer, tapi dalam membuat keputusan yang lain jugak.. oleh sebab itu, jangan buat keputusan dikala ,asih marah atau sedih, buruk padah nya.. nanti diri sendiri yang gigit jari ok!
Ermm, ok,,, selain itu banyak jugak orang benci aku di sebabkan blog aku,, tapi ada aku kisah? Noooo... yang penting aku tak ganggu hidup engkau dan kau pulak tak ganggu jidup aku...
Dan yang best nya, ada jugak orang jatuh cinta dengan blog aku... unik kata nya.. hehehe, setiap entty ada Bismillah dekat atas.. itu  menjadi kebiasaan ku dari dulu lagi.. boleh jugak kan. Jatuh hati dengan cara penulisan ku yang biasa2 aje ni.. lgipun, aku bukan nya sehebat maria elena, ben asyari , dan beberapa blogger2 hebat yang lain. Aku cuma seorang anak sarawak yang jauh di perantauan demi mencari ilmu dan sekarang tengah mengharapkan kasih dari orang sini... aku bukan sesiapa untuk menjadi lawan orang tapi aku hanya seorang gadis kuching biasa..

You Might Also Like

1 Orang Positif

  1. cam dlm dilema a awk ni...gadoh ke dgn bf??xpela..ape2 pn awk sabar je la..adatla tu..mebi tu balasan utk kite utk dosa kite yg lepas...

    BalasPadam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe