Badan besar Vs Badan Kecik

7:59 PTG

Bismillah
Assalamua'alaikum..
Petang yang sejuk selepas hujan yang amat kebat di Shah alam ni.. syukur.,. So topik perbualan kta petang ni adalah untuk membincangkan tentang size badan dan pemakaian.. isu ini sensitif sebenarnya. Sebab apa? Aku sendiri pun size badan besar.. besar lah jugak.. chubby gitu. Macam badan orang yang kurus2 ni, dorang pakai apa pun tetap cantik, nak pakai baju besar, kecik ke semua tak menjadi masalah. Sebab tu lah banyak orang tak nak gemuk. Macam aku ni, dari kecik lagi dah memang chubby.. so pakaian aku memang limited, tak dapat nak bergaya sangat dengan t-shirt comel,, sebab takut nanti perut nampak. Kalau nak pakai baju besar pulak, takut nampak lagi besar kan. Macam tak seronok pulak.. kepas kepus jak aku tek... huh... malas ku... impian nak pakai baju macam ala2 korea gitu ku pendam saja. Malas aku nak berangan nak pakai baju macam tu selagi badan besau macam ni..huhuhu T_T..,,

Tadi orang dekat belakang aku ni, ank dah dua ok., tapi badan dia kecik jer., besar badan kak ana gitu. Cuma dia lebih modern dengan baju T-shirt geber nya skinny jeans wedges dan shawl lilit yang digaya kan dengan modern sekali. Kulitnya putih sekali. Sekali tengok macam lect aku pulak, tapi 2 kLi tengok, bukan lah. Lect aku semua pergi kursus di Melaka.
Dia nampak santai sekali. Mcam aku pulak, pun santai jugak. Skirt labuh, sweater nurse biru dan pashmina... heheh. Nampak tak perbezaan nya,, kalau aku nak pakai jeans, maksudnya aku nak kuar ke kelas or jejalan pergi ke Mall dengan kawan2, sebab iu lebih selesa bagiku untuk bergerak. Pada belah malam, aku lebih suka nak guna skirt or dress.,

Untuk orang berbadan kurus, dia akn kelihatn cantik kalau pakai baju yang fit body mereka.. macam semua model2 pakai. Tapi itu untuk bagi mereka yang confident untuk bergaya,, kalau yang biasa2 jer, dorang kebih suka utuk mengenakan tshirt comel, atau dress yang memang size dorang tu., atau sekarang dah trend muslimah kan, pakai jubah2 besarpun tetap comel., macam maria elena tu., suka tengok dia menggayakan jubah2 tu..,

Untuk kami ni yang bersize M keatas, kami digalakkan menggunakan baju yang sedikit longgar dari size badan kami, untuk elak nampak terlalu besar atau nampak lebihan lemak tu. Tapi tak bagi orang putih, mereka suka mengenakan baju fit, sebagai motivasi mereka utuk kurus nnti., itu beza nya. Kalau nak pilih warnanpulak  orang badan kurus ni tidak digalak kan memakai warna terlalu gelap, nanti nampak macam melidi sangat, tapi mereka boleh mengenakan warna2 yang soft or terang. Itu memang air dorang lah kan.., untuk kami pulak, kena tengok tone kulit, kalau kulitku cerah, boleh jer pakai baju warna terang sebagai contoh yellow mustard, orange, light blue, di padan kan dengan skirt duyung hitam dan pakailah wedges untuk nampak tinggi. Tak delah nampak pendek sangat nt... okey...

macam boyfriend aku cakap, aku bukan nya gemuk pun tapi nampak besar jer. Besar ke? Sebab dia tu yang kecik, sbb tu aku nampak besar, kalau dia tu yang besar, aku tak kan nampak besar k.., hehehehe...  apa2 pun, bila hati dah suka kan, tinggi pendek, besar kecik, sama jer., kalau cinta berdasarkan paras rupa aje, memang tak kan bertahan. Sebab kecantikan akan pudar bila kita tua nanti, tapi perasaan cinta je yang kekal di hati kita kan...
K lah, later on aku sambung cerita lagi. Orang yang badan besar tu, jangan malu2 nak bergaya, cuma perlukan keyakinan untuk bergaya... jangan merasa rendah diri sangat yer. Orang badan kurus tu, menten kurus ye kalian...  :)
Assalam

You Might Also Like

1 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe