Hello Shah Alam

10:27 PG

Bismillah
Assalamua'laikum
semalam, 6hb September 2013, akhirnya aku sampai ke tanah semenanjung sekali lagi. Syukur Alhamdulillah, selamat sampai. flight semalam memang menduga kesabaran. boleh2 pulak delay kan, sebab nak isikan minyak dalam belon tu. hai,MAS, len kali, cakap je lah, kalau nak boarding tu jam 4.05, bukan nya flight jam 4.05ptg. kesian dengan buah hatiku. lama dia tunggu k, sampai 4 kali kena halau oleh pakcik polis ni. jam 6 petang, baru kami selamat tiba di KLIA.

ok, sepanjang perjalanan aku ditemani oleh ani. nasib baik lah budak ni sama seat dengan aku. heheh, kami seat paling belakang sekali, dan orang paling terakhir sekali untuk keluar flight. dan yang bestnya, orang pertama sekali menjamu selera. heheheheh.. makan itu penting, biar ada tenaga untuk borak. banyak yang kami ceritakan, sampai tak sedar yang belon ni dah  sampai. itu tipu lah, masa landing tu aku menjerit sikit. mana tak nya, landing macam nak letak mug atas meja. "DUMMM" hadui, tempa kepala saya ni.
bila dah dalam area tanah semenanjung tu, sempat aku tunjukkan kat ani resort pokok palma tu. aku lupa namanya, tapi memang cantik. kalau dari atas, memang jelas nampak bentuk pokok tu. kalau sebelum2 ni kan, aku memang tak perasan pun ada resort tu kalau naik flight. mungkin aku naik flight air asia kot, dorang tak ikut laluan ni, sebab tu tak nampak jelas semenanjung. masa berlepas pun sama. scenery yang berbeza. boleh pulak ada gunung yang aku tak sure pernah wujud kan sarawak ni, kalau naik Air Asia, memang tak nampak gunung tu dan kawasan perumahan yang kami lalu pun aku x pernah tengok. macam jadi jakun kejap aku dan ani semalam. memang fail lah geografi macam tu.

nampak x benda mendatar dekat laut ya, haa, ya lah resort pokok palma..
sampe jak di airport, ngerepak gik. nng jauh perjalanan nak keluar dari KLIA ya.. dengan flat shoes aku yang indah rupa dari makey nya. sampe meletup kakiku. huh! ambik beg gik semua, pas ya terus kuar.. jam 6 lebih baruk Mr. K sampe jemput kmkorang. nasib ada nya yang sudi ambik kmkorg dan hantar balik, mun nak nunggu bus ka. sampe tahun depan kali sik nemu. hahahah.. adowh2 dah kelakar sarawak dah aku tok, xpa2. lamak juak dah sik molah entry dalam bahasa dirikmpun. mala jak kelakar lepeh. ermm, dah masuk semua beg dalam kereta. kmkorg pun pergi lah ke Tesco. pas ya boleh2 gik mbiak tok drive sesaat indah. maka orang KL. hehehehe. nya busy juak bah, mala jak on call. jam 7 lebih baruk sampe Shah Alam. dalam perjalanan ya aku lah yang paling banyak kelakar. wawa dengan ani jadi tukang senyum and dengar jak. B aku, leka gago ngan telepon nya. kadang2 jak nya ada kelakar. hehehe. rindu doe ngan mbiak tok. 2 bulan sik temu, and tok second time temu. mun riya, nang awkward eh. kelaka gik control semua. tetak pun 'eheheh' sambil tutup mulut. biasa lah. takut orang nangga kita kedak apa jak nak. tapi marek hurmm, aku blh jadi ku mpun. kelaka pun biasa jak. macam akau kelaka dengan ani and wawa. nya duak ya, bila dan sampe ke Tesco, madah nak meli periuk nasik, tapi last2 apa jak la di belinya.. aku gik banyak berbeli marek. hahahahha.. k2, dah ya g makan malam. dekat sek 7. aku dengan Mr K jak bergasak makan, wawa dengan ani gik survey barang di giant. masa parking ya nak, kereta kmkorg menyebelah moto besar. nang besar ya eh. mula2 tek sorang jak datang, pasya makin rami and rami. aku apa gik, kelaka sik noleh2. padah ngan Mr K. kan kau nak beli moto macam ya nak, so selalunya sidak tok memang akan lepak kan tempat macam tok ka.. ? macam nak show off jak moto besar ya. astagfirullah.. aku tok, boleh2 gik kelaka pasal moto sidak nya tek nak, sedang kan sidak nya tek duduk dekat meja sebelah.. hahahah, Mr K terus sik noleh ke kanan. ne dak, geruk orang sakit tek oi!. hahhaha gik sa.. sapa nyuroh nya. nangga gik Ziela Jalil.. dah orang merik petua tek, di tetak nya. adoinaa. sik cayak..harap esok ok lah geruk orang mpun tek nak.
oha punya ohaa, sampe rumah jam 10 30 giya. kemas baju semua, mandik , pas ya mata sik pat tidur. tengah malam kali baruk dapat tido aku.