next Paper, Advance Thermodynamics & injection

5:59 PTG

Bismillah
Assalamua'alaikum
esok paper Advance Thermodynamic. kami sebilik (aku, reen and Mak) semua gelabah ayam. memang tak tahu yang mana kuar. nak dapatkan hint2 untuk soalan Flash Calculation tu memang payah. sebabnya, bila tengok past year, untuk soalan Flash calculation ni, kebanyakkan nya macam susah giler kot! sampai lect senddiri pun cakap, soalan flash memang agak susah. so, target aku untuk paper ni adalah fokus dekat soalan no 2 dan 3. soalan dua tu, kemungkinan Raoult's Law yang kuar, dan yang soalan 3 tu mungkin ama macam yang madam pernah bagi tahu dulu. haa, classmate aku mesti dah tahu punya kan.
so, secara konklusinya, malam ni kita akan fahami semua step2 calculation, agar tidak blank / blur masa jawab paper nanti. agar tidak jadi macam test 2 aku. yang aku memang termenung pada 5 minit pertamanya. hahah.
last paper kami hari Sabtu ni, Advance Differential. harap dapat lah jawab k.
about yesterday evening, numi kan di libry, memang lah seharian aku di libry tu buat tutorial balik sambil mesej berbbm. tepat jam 5 petang aku g Pusat Kesihatan, PK UiTM. nak jumpa doctor katanya. last2 aku pulak kena inject. maaaakkk! sakit giler. aku last kena inject masa diploma dulu. lepas tu taubat tak nak kena inject lagi. itu pun time nak ambek darah. boleh2 pulak nurse tu gi cucok tangan aku 3 kali. tak jumpa urat katanya. sebab aku ni gemok sangat sampai urat saraf pun susah nak jumpa. huhuhuhk.. nasib badan lah..
ssambung balik cite semalam, nurse tu cakap, ubt ni ada side effect tau, aku tanya lah, apa. dia jawab, "adik akan raa mengantuk, either cepat or lambat." hehe, aku terus senyum. memang elok lah, dapat tidur petang ni terus kan. nurse tu just nak warning kan aku yang kalau aku ni driving, kena balik cepat2 before mengantuk, kalau tak, boleh accident nanti, nasib lah aku ni naik bus jer. itu pun mata ku dah layu dan jalan pun macam  zomba..
aku pejam mata kot masa dia inject tu. sakit weh! nurse tu just kata, jangan takut dik, lembutkan tangan dik, jangan keras, nanti jarum tercabut kang.! huhuhuhuh. saje jer nak takut kan aku..bila dah kena cucok tu, terus kebas k, lemah dan rasa layu jer tangan kiri aku ni. sesampai je kat rumah, terus landing kat atas katil. hp2 semua, semua tak ingat dah. haa, ada satu jer yang aku sempat cakap, "puasa aku mungkin terbatal, sebab kena inject." terus roomate aku kata, mana ada. huuu, nasib bek aku tak membatalkan puasa aku kan.
memang memasukkan sesuatu dalam badan akan membatalkan puasa, tapi bukan di rongga yang tertutup, cuma di rongga yang terbuka jer..
aku, kak nurul dah bising, k lah nanti aku update lagi yer.. adiyos,, study smartn hard people..

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe