Me and my awesome roomates

5:49 PTG

Bismillah
Assalamua'laikum..
hai you alls, sekarang ni adalah final week kiteorang, cepat sungguh masa berlalu. dan tak lama lagi dah nak final dan aku akan balik sarawak! yahooooo!.. :)
heheh, kejap je kan, dah habis satu sem. dan banyak pengalaman manis yang aku dapat masa tinggal menyewa ni. banyak nya buat aku gelak lah, sebabkan dengan housemate aku yang awesome! dulu just reen, sekarang dah tambah mak lagi, jadi roomate aku yang awesome.!

reen, me and mak.
sekarang kami dah boleh adapt perangai masing2. kiranya kami bertiga ni memang awesome lah! hahah, walau pun kadang2 ada time nya nak marah or merajuk tu, cepat2 diri sendiri boleh cool down dengan kelatah mereka yang slumber dan banyak cakap. reen, memang seorang kaki loyar buruk. dan paling banyak cakap antara kami bertiga. dia akan bercakap dari pagi, sampai malam, dan hanya akan senyap bila nak tidur or bila time dia penat or merajuk. hahahakk.. mak pulak, seorang yang sensetive. tapi dia tu pun suka sakat orang. dan orang yang paling salu kena sakat ialah aku lah! aku ni pulak, seorang yang heartless dan cepat percaya. walaupun dorang cakap something yang tipu pun aku yer kan aje. then, dorang akan gelak lah. aku tahu, tapi saja jer nak iyer kan setiap yang dorng kata tu..

this was a statement for reen. yang dok meroyan.. heheh :)
kalau nak turun g kelas kan, reen, zaura dan mak akan banyak cakap. memang sepanjang perjalanan kami suara kami lah paling bising. riuh ok! hehehh. aku? depends, selalunya awal pagi aku akan senyap jer, dengar dan terus dengar. bercakap bila perlu, tapi bila dah dalam bus tu, tengok reen dan mak dah buat Harlem Shake, memang tak kan kering gusi. ada satu hari tu, hari ape entah, tapi awal pagi jugak lah, dalam bus, aku masuk dulu dalam bus, dan terus dapat seat sebelah kawan ku, tikah. mak dan reen pulak tak dpt seat, sebab dah penuh kan, so reen pun buat muke majuk dia.. dan cakap, "yee, dia ada tempat duduk, x bg kmi duduk pun." aku pun cakap lah,ni ada satu seat lagi ni, sebab sebelah aku kosong, tapi reen tak nak sebab nt mak pulak yang takde seat. so dorang pun berdiri lah. sepanjang perjalanan tu aku sakat reen dengan mamat yang baru masuk bus yang pakai baju sama kaler dengan dia, warna biru, aku pun katalah, "reen dah berjanji yer dengan abang tu, nak pakai baju sama.. yer2, pergi lah duduk bersama kat seat depan tu. ada lagi ruang." mak pun dok sakat dia. kata" korang memang serasi bersama, memang sama dengan taste reen" heheh sedangkan kami tahu, reen punya high taste dalam memilih kawan lelaki. heheh. dan laki yang sama baju dengan dia tu eang jauh panggang dari api. ahahah, korang tahu lah kan, maksudnya apa. dan sepanjang perjalanan ke fak, kami gelak jer, seronok tengok dorang buat joget dalam bus , dan part lucunya bila nak kuar bus, kmi dah sampai kat fak dah, tapi mak tibe2 scan touch and go dia kt scanner dan satu bus tu dengar suara machine tu cakap "sila sentuh semula" hahahah, siapa tak ketawa, memang buat joke betol ok. nak sentuh abendanya lagi, dah sampai pun. hahhaha. dia terscan handphone nya. dan satu bus tu gelak ok! memang malu lah. heheheh
bila dah sampai fak, kami sampai sama waktu dengan firdaus dan meor. haaa, aku baru ingat, hari tu adalah hari rabu. sebab kelas math pagi tu. dan kami dengan konfident nya pergi ke level 11 untuk g kelas kan, dan dengan konfident nya reen melangkah masuk kekelas dan tengok semua orang dalam kelas tu tengok dia balik. korang tahu apa maksudnya? kami salah kelas ok!hahahah, memang haritu reen memang terkena lah. hahahah, terlupa yang kelas kami bukan di tingkat 11, tapi 12 lah. adoi! dah nak habis sem pun masih tak ingat kelas kat mana. dan student paling pandai dlm kelas kami pun ikut sama tertipu dan turut gelak sakan bila tengok reaksi reen kena.. hahahahha.. :D
banyak jugak lah kenangan lucu sepanjang kami bertiga duduk serumah ni. haaa, ada lagi satu cite,.
korang pernah tengok movie "National Treasure"? aku dah habis dah tengok NT1 and NT2. so aku pun cakpa lah kat reen, rasa nak g carik harta karun lah lepas ni. mesti ada lagi harta karun yang tersembunyi kan. dan untuk dapatkan harta karun tu kena solve teka teki or riddle. kena ada secret code and try to break the secret code. heheh. aku pun kata lah, "kat rumah ni mesti ada secret code yang boleh lead kepada treasure jugak".. heheh, macam macam kan,
dan every time kami keluar dan bila ada berkaitan dengan nombor, aku akan kata, "theres the secret code", dan reen akan jawab"lets us find the treasure" hehehehhe
dan one night, kami bali dari test, lewat jugak lah, dalam jam 11 malam jugak baru sampai kat pangsapuri. masa nak masuk lift tu, dalam tu dah ada orang, foreigner la. nampak gaya macam student jugak. yang masuk dulu dalam lift tu, aku, dan dengan tangan aku yang penuh tu, aku tekan no 9, dan tertekan pulak no 6. so, lift ni akan berhenti dekat level 6 dulu. kira akan buat lambat lah kan, then reen pun sebut nama penuh aku "nurmikalthun" dengan slang english dia.. "what have you done?" ermm, aku tak ingat dia sebut tu or something else. tapi yang pastinya reen try untuk tegur lah, kenapa aku tekan button 6 tu sekali. then the foreigner tu cakap "we all make the same mistake, so nevermind" sambil dia senyum. heheeh, dia back up aku wei.. heheheh, lepas tu aku pun jawab "thats the sercet code" dan automatikli reen jawab " lets us find the treasure!" hhehehhe. leas tu satu lift tu gelak.. hehehh. then, reen cakap "i will slap you" heheh, then, foreigner tu sempat gelak, bila dengar kami gurau2 macam tu.
ok, you all boleh faham tak dengan apa yang aku cerita kan ni? tak faham ? oh! what to do, memang susah nak faham.. takpe2. meh aku cerita lagi satu jokes..

konon belajar lah ye, alih2 dok cerita sal jodoh yer.. kome ni.. ! haish.. 
ni berlaku semalam kot. sebab kan terlalu sleepy, aku tersambung tidur sekejap sementara tunggu eycah dan zaura balik solat. aku mak dan reen dah letak kepala kat atas meja dah. lepas tu, mak panggil ajak g solat sama,. haaa, b4 tu, aku tak jon sekali dengan dorang, sebab aku ke libry untuk buat slide mandarin. then baru aku join sama solat zohor. dan masa buat slide tu , aku lupe pulak nak cek email, sebab mak kata ada meeting dengan PA kami. the invitation wasa sent by email, so, aku tak sempat bukak pun kan. mase kami nak turun ke leve; 7 , aku cakap lah, aku lupa nak cek email aku, dengan mamainya. then mak pun tnaye balik," apa email ko?" ermmm, nak tahu aku jawab apa?  aku jawab "yahoooooo!" dengan suara excited plus mamai, memang slumber. then dorang semua gelak kan aku.. adei.. memang lah bila orang tanya ko email apa, kita akan jawab either yahoo, gmail or msn kan, aku tak expect pun dia nak email full aku. hehehhe, dorang semua gelak.. aku dengan muka slumber aku buat bodo dan senyum je lah..
kira ni antara moment yang susah aku nak lupe, dengan slumbernya. kami menjadi rapat. walaupun kadang2 kami berselisih faham, tapi kami banyak bertolak ansur. aku banyak belajar dari mereka. dan sentiasa mengawal pergerakkan ku. aku dan mak have something in common (only us know), tapi aku dengan reen, have so much in common. :) ok?? ada banyak story sebenarya, tapi nanti lah. setiap pic yang kami snap ada story nya.. ok..~ sudah2. esok lusa dan tulat ada test ok. aku pulak pergi update belog ni. k lah, let me continue my study ok people..

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe