Shopping and Celebrating

9:27 PTG

Bismillah
Assalamua'laikum
harini aktiviti aku dan adik aku adalah shopping dan beraya tahun baru kat rumah jiran. pada jam 12 tengah hari, lepas semua urusan rumah selesai dibereskan, aku dan adik terus mendrivekan kereta ke Boulevard Kuching.

hari ni aku mengenakan tudung buatanku sendiri. :)
wah! memang makin besar sekarang Boulevard. mama yang beria nak sangat aku dan normah ke kamdar untuk beli kain untuk raya tahun ni. ermm, bila dah sampai tu, bila masuk jer, aku dan adik aku pandang sama sendiri. rasa macam tak caye. pilihan kain untuk tahun ni memang limited, kalau nak compare dengan Fah Company di pasar. dan kain yang di displaykan tak semua yang cantik. rasa penyesalan itu ada. tapi untuk tidak menghampakan mama, aku kena jugak pilih kain warna kuning ni. kalau ikut hati, memang nak sangat drive ke pasar untuk ke Fah, baru puas hati nak pilih kain kat situ. then, lastly, ade jugak kain yang aku dan adik berkenan. warna kuning cerah dengan corak batik hijau pucuk pisang.
then, kena cari pulak kain baju melayu bapak, dan kain tapeh mama. kami sekeluarga tahun ni akan boria. itu kehendak mama. aku plan tahun ni nak beli jer baju dekat mana2 butik. ada tadi baju yang aku suka sangat. memang comel~! ada butang bulat dekat belakang baju tu, untuk gantikan dengan zip dan disertakan dengan reben besar.. hehehe, memang comel! harga pun comel jugak.
then, bila dan pilih kain untuk baju raya, aku nak beli sikit kain untuk buat tudung half moon aku, kat rumah dah ada 2 pasang half moon printed, sekarang nak buat yang plane pulak. ada 5 kain semuanya, ada yang aku nak buat double sided half moon, ade yang aku nak buat single sided half moon. lagipun, sekarang kain lace memang murah. aku yang pembeli ni memang suka lah, sebab kalau nak beli dekat butik2 lagi,habis beratus jugak untuk sehelai tudung.
rasa excited sangat time nak pilih kain untuk buat tudung mase tu, dan rasa diri tu pandai jahit guna machine jahit. walaupun kat rumah ade machine jahit, tapi aku tak pandai nak pakai. kalau nak mintak jahitkan, salu mintak tolong mama atau adik aku jer. tapi kalau setakat jahit yang simple2 tu boleh ar.. hehehe.. ni antara gambar yang sempat adik aku snap. :)




lepas habis shopping kain, adik aku pulak nak beli kasut. so, kami pun masuk kat SOS, kat sini SOS besar, banyak pilihan kasut yang cantik2. adik aku ni aku rasa mata nya standard mata org Tu.. sebab tu semua pilihan nya org tu jugak. yang dia pi pilih kasut yang berat semacam tu  kenapa. dah tu tak stabil, kalau aku memang dah boleh terjatuh kalau nak pakai kasut tu, sebab tapak nya tak rata. walaupun rata2 kasut aku banyaknya high heels or wedges, tapi semuanya ada tapak yang rata. takde lah nak buat aku ni jatuh kecuali tersadung or terpeleot. hehehe,, teringat balik masa otw ke kuliah last sem, aku terusuk(terjatuh) kat celah kereta, sebab terpelecok dengan kasut wedgesku. menyesal pakai..! sampai sekarang ni, kasut tu masih lagi dalam kotak,. huh! kat SA tak best, kalau nak pakai wedges, sebab jalannya tak rata. so aku decide nak beli something yang simple jer untuk next sem. tapi, kasut pilihan aku tu dah diamek adik aku~ eeeeiii budak ni, yang tu yang kite nak, yang tu jugak dia nak beli. huh, mentang2 sekarang baget tak de nak beli, nanti2 hujung bulan lah aku beli. banyak kasut yang aku try2, sebab nak cari yang berkenan dihatiku selain design yang tadi adik aku dah amek, so aku nak cari something different.. huh, ternyata, yang tadi tu jugak cantik. simple jer. rugi rasanya tak beli tadi.  T-T
try2 kasut.. 

aku makin kurus kan, seluar pun kendur heheheh..
bila dah habis shopping kasut, kami pun ke food court untuk makan. perut lapar, tengok orang memang semkin ramai. then,aku dan adik aku cepat ke tingkat atas untuk beli barang2 perempuan. alang2 dan kat sini kan, memang tak sah rasanya untuk beli barang tu. hehehe, tau2 jela..
then, sempat lagi aku dan adikku posing kat depan gerbang yang ada banyak love dan teddy bear. heheheh. jap, nak show off sikit posing maut kami. haha



dah habis posing2 dekat pintu gerbang yang banyak teddy bear bergantungan tu, kami ke level 2 or 3. kat situ ada satu tempat untu budak2 main, dah macam KL dah Bouluvard sekarang ni. sekali masuk jer rm1-rm3. kami pun tak lepas peluang untuk snap 2-3 pictures kat situ. ada banyak, tapi rasa malas nak show banyak2, memandangkan dan banyak picture aku dalam blog ni. hhehh.. mesti korang menyampah, tangok banyak mula aku kat sini. heheheh
gong xi fa coi.. :)

lepas habis satu bangunan ni kami pusing2, aku dan adik terus ke rumah nenek, nak bagi hadiah dekat kazen ku. memandangkan dia antara kazen2 aku yang paling bijak pandai dan tak ramai dalam kalangan kami yang dapat anugerah2 sepertinya, aku hadiahkan dia satu Half Moon shawl. harap Siti suka ok.. :) sorry mun x kacak..
yang bestnya, tadi,aku dapat makan strawberry di Kuching! yang ditanam di halaman rumah nenek aku. kazen aku ni, memang betol2 bijak lah. :) aku memang tak terfikir untuk tanam strawberry di sini. tengok cuaca pun macam panas jer. tapi dia boleh2 pulak tanam strawberry dan beberapa tanaman yang lain.

kecik je kan. sebab ni prematured punya strawberry.
 pada belah malam nya, aku, normah dengan mama pergi beraya kat rumah jiran. ramai tetamu yang datang. hidangan nya pun memang sudah di asingkan, yang halal dan yang haram. :) memang aunty tu jenis yang memahami dan bila kami ke ruang tamu, dia terus mengasingkan setiap makanan yang kami boleh makan dan tidak boleh makan.





haaa, itu lah antara aktiviti ku seharian, tak banyak, mungkin tak semeriah orang lain tapi ini jer yang mampu aku buat. dan sekarang aku tengah tengok cerita Jodoh.. OMG, :) malas aku nak review sal cerita ni, belum habis lagi. k lah, chaw.. ~ assalamualaikum

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe