Tuhan Makbulkan Doaku

1:19 PTG

Bismillah
Assalamua'laikum
hai teman2, tengok tajuk dah tau apa yang bakal aku cerite kan. pernah tak satu hari korang mintak sesuatu dari Allah, dia terus tunjuk kan dan bagi dekat kite? mesti semua pernah. sebab Allah tu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. apa sebenarnya Dia bagi kat aku? hurmm, banyak sebenarnya. baru semalam aku bercerita lagi kisah mimpi ku kepada kawan ku, itu adalah antara petunjuk yang kuat. dan lagi sekali aku mohon untuk dapatkan rumah sewa untuk semester depan, sebab dok binggong mencari, mesej 2, 3 orang untuk tanya ada bilik kosong tak, then this morning. classmate ku sendiri, lagi sekali Pyza Benjo to the rescue. Alhamdulillah, dia khabarkan ada bilik kosong di rumah dorang bersyukur sangat sangat.
dan harini kami baru mula first paper kami, paper Instrument.. bersyukur jugak, paper harini boleh kira 70% dia hampir sama macam test paper kami. aku rasa classmate ku yang lain semua dok senyum jer jawab paper tu tadi. heheh, lagi lagi mr. Basically. like a piece of Indulgence cake lah.. hehehhe

bersiap nak turun Exam.. 
puas senyum kat orang, sekarang ni nak bagi komen sikit pasal perbualan ku dengan seorang teman lamaku ni. just aku tak percaya yang dia tak percaya aku, walaupun kami dah kenal hampir 5 tahun, and still he does not know me better. mungkin betul, dulu aku pernah buat dia terluka, but at least i'm not that kind a girl who go menyumpah, mengutuk other people. no no no~! talk to my hand ok.. my parents never taught me that. dan sekarang, you are not on both side.. ok fine, its your choice though. pilihan  kau untuk tidak percayakan kata kata aku sebab nya takut akan realiti yang bakal kau ketahui kan. kau tak caya aku, its your problem. aku tak boleh nak bagi semua orang caya aku. sebab orang yang betol2 kenal aku yang tahu, orang jahat tak kan selamanya jahat. people change.. and so do i.. naaa, aku ulangi ayat ni lagi. lagipun, aku tak takut apa pun, aku percaya, Allah sentiasa berada di pihak yang benar. kalau dia nak fitnah aku kutuk dia. OMG, memang itu bukan aku lah.. im not that type of girl who simply talk rubbish about other peoples. aku ingat kau dah kenal aku betol2, sebab aku pun try nak ubah diri ni, tapi tak sangka kan. macam mana nak bina sebuah perhubungan kalau teras dia dah takde? so, now i get the link to all my bad dreams.. ini lah rupanya.. thank you again, for being a friend.. urmm, should i say a pal.. sebab jarang jumpa. cuma berhubung melalui surat, bbm or mesej.

sekarang aku doakan agar satu hari aku akan jumpa orang yang baik, yang percayakan aku, dan terima apa sahaja kelemahan ku. sebab nak harapkan kau, entah, aku pun tak tahu nak respond apa dengan ayat tu. semoga kau happy yer dengan pilihan kau. dan doakan aku bahagia dengan kawan kawan ku.
dan aku akan berdoa untuk hari hari yang bakal menjelma sepanjang tahun 2013 ini akan jadi sesuatu yang bermakna bagi aku.
tapi kalau benar seperti apa yang ada dalam mimpiku, aku harap semua perangai buruk kita akan kita ubah dan cube untuk perbaiki diri. sebab aku tahu kau memang seorang yang baik.

azam tahun ni: aku nak ______!! kalau tak tahun ni, next year ok!!
cube isi tempat kosong tu. agak2 apa lah yer.. hihihi.. getek sikit~

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe