Tawakkal Setelah Berusaha

1:21 PTG


Bismillah
Assalamua'alaikum..




bangun awal pagi tadi, mandi, solat, makeup, breakfast dan terus g fakulti untuk second paper kami, Electric Technology (E-tech). Alhamdulillah, setelah berhempas pulas study ulang alik ke library with a bunch of new friends. sekarang masa untuk Tawakkal dan berserah sepenuhnya kepada Allah. Dia yang akan memberi hasil kepada kita dan di sertakan dengan doa ok.. that is the recipe to success. 

walaupun tadi time jawab paper tu, memang ada kalanya aku pun tak tahu nak jawab apa, macam ingat tak ingat kan.. huhuhu,information nya ada, tapi belum tahu nak explain macam mana kan. rasa macam nak pergi jer depan lect tu and explain je depan dia jawapan. sebab nak tulis macam susah jer nak elaborate. hehehhe, (teringat ngan izzaura and fifah sebab kami borak sal ni lah tadi) kalau boleh kan, itu dah lain jadinya. dah jadi macam oral test lah pulak. macam nak gi interview pun ada. hahahha.. :)
sejak dua menjak mengaplikasikan study group di library, walaupun kebanyakkan masanya aku senyap jer sebab masih malu lagi kot kalau berdepan dengan orang pandai ni. rasa diri kecik sangat. huhuhu, kalau nak tanya pun kena tanya kawan dia dulu. kalau tak kena layan, tanya orang sebelah dia pulak. kalau dia tak faham, baru gi tanya kepada dia. wah! banyak main zass teng ni.. and dorang ni kalau dah petang2 lagi cik mar ni memang dah tak pat nak fokus dah. siap lah dorang bergosip. kaki gosip rupanya jugak dorang ni. tapi yang tak boleh blah is bila dorang bercerita pasal cerita hantu or horror movie. macam semalam, dorang bersusey(bercerita) pasal Human Centipede and Saw. itu baru dorang cerita, aku dah mula berimaginasi. dan last tu diri sendiri yang takut plus geli! huhuhu.. sampai tak pat tidor kot malam tadi. walaupun mata dan mengantuk sangat2 malam tadi, kene jugak cari alternatif lain untuk lupekan segala imaginasi pelik aku. so, the things im doing is to try my new pair of shoes.. :) hehhehe. jalan cat walk kejap dalam bilik, pusing-pusing. hehehm syok jugak. dah rasa penat tu, mule lah gurin(baring) kat katil. tapi kasut belom tanggal lagi ni. rasa best pulak pakai wedges ni. dah tu, boleh2 terlelap dengan kasut tu. adeii! jam 2 lebih bukak kasut tu, baru leh tido dengan nyenyak nya.
dan pagi ni, dengan konfiden nya aku melangkah ke fakulti dengan kas bar! bila dah tengah hari time nak balik tadi, jalan dah macam robot. naaa! ambik kau.. itu lah, mengada nak jalan dengan wedges. dengan jalan yang tak rata. kalau di UiTM Samarahan boleh lagi. jalan ke kelas guna wedges 3 inch. tak de jugak meletops kaki tu. ni? alahai..padan muke. huhuhuh.. (menyesal tak gigitkan kasut tu dulu malam tadi)

ada satu statement ni cakap aku garang. bukan dari mulut kawan kawan jer, tapi dari mulut kawan lama pun sama. pelik ni. aku garang ke? rasanya aku tak garang, just i'm a little bit serious compare to the old me. lagi lagi sekarang ni kan, nak final. nak main2 pun susah. maafkan saya. kepada kawan kawan baru. serious time study jer, kalau jalan or borak borak tu tak de lah nak serious sangat. nanti takut orang denganku. huhuhuh. orang yang betol betol pernah rapat dengan aku, maksudnya rapat betol2 ni, selalu jumpa aku, especially my family and kawan kawan sekolah tahu perangai gilaku. jangan lah takut ok.. :) seserious aku, aku masih lagi makan nasi dan mee goreng lagi. tak macam chaa' hehehheh.. dia tak makan nasi. sungguh impressive, macam orang putih.. kalau aku tak makan nasi seminggu, boleh kering diri ini. slim gitu, tapi slim tak sihat lah. sebab tak makan carbohydrate.

ok fine, aku dah banyak melalut dari cerita asal.ok lah people. ingat recipe untuk berjaya.. usaha+doa+tawakkal=kejayaan..  In Syaa Allah
sekarang ada 2 paper lagi, semoga ke duanya akan berjalan dengan lancar jugak ok.. bye people.
assalamua'laikum.
 

You Might Also Like

2 Orang Positif

  1. same r..tawakal je sbb kte dh berusaha jgk kn.. gudluck utk next papers :)

    BalasPadam
  2. hehe, tq, next paper will be math. harap dapat jawab dengan tenang. :) you too.. :)

    BalasPadam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe