first day in Kuching in 2013

7:35 PTG

Bismillah
Assalamua'laikum..
hari pertama berada di Kuching untuk tahun ni, cuaca kat sini agak berbeza compare to Shah Alam. sebab kat sini, harini lah seharian hujan, mendung semua lah. cuma tak de lah hujan ribut taufan. sejuk.. sedap tidur. tak raa punpeluh menitik rini. mandi pun asyik bersin jer. sebab sejuk. rumah aku ni tak de heater. huhuhu.. so, mandi lah aku dengan air sejuk, dengan cuaca yang sejuk jugak.
aktiviti aku harini. main agenda is watching Setia Hujung Nyawa. marah kot.. sekarang aku baru sampai episod 8 baru. ada banyak lagi episode yang aku belum tengok. dan bermalasan di katil. sepatutnya aku dah mula kerja dah dekat kedai kazen ku, tapi pagi tadi overslept pulak. bukan apa.. tidur lewat malam tadi. sebab tengok movie jugak lah. then, mama pulak ajak gi kafe kazen ku tu. before ni aku memang tak sempat lagi nak meninggahan diri kat restoren tu. so, dengan semangatnya aku dan mama gi sna. tapi, bila dah sampai, tengok dari jauh tutup pulak daa... sia-sia jer datang.. then, mama ajak lah aku gi butik Kak Sally kat tingkat atas tu. wah! terpegun aku tengok butik nya.. banyak gile tudung2 yang dari KL punya. bila belek tengok harganya.. huuuu. memang boleh habis duit ptptn korang kat situ jer. tapi kualiti kain nya memang terbaik punya..ni link fb dia.. Gaya Izazi
bagi kawan kawan aku yang berada di Kuching ni untuk cari gaya tudung latest, boleh jer lawati butik Gaya Izazi ok. kat situ memang latest trend untuk gaya tudung terkini ada macam jenis tudung. half moon, memang berlambak kat situ. ada yang plane, berlabuci, yang 3 colour. aku memang berkenan yang half moon 3 kaler tu. memang cantik you all, tak sempat ambek gambar. eh2, cakap jer sal butik tu, korang mesti nak tahu tempatnye kan.. ermmm: tahu tak pasar satok baru, dekat seberang sana tu? ha haaa.. tapi bukan dekat situ.. tapi dekat sebelah lagi. area2 kedai Wanda... bukan sebelah Wanda, tapi building belakang Wanda.. bawah nya ada kedai makan baru. 3H ape entah nama kedai tu. so.. kat tingkat atas ye.. tahu tak?? aku dah bagi description baik punya ni.. heheh..mana yang dah tahu tempat tu, bek korang gi redah kedai tu cepat2 yer. sebab every pieces yang dia jual tu semuanya one pieces jer. kot.. rasanya lah... and kepada yang tak tahu lagi tempat nya, boleh jer tanya kat tuan butik tu, or tanya direct kat aku ok..
sekarang aku dok melepak kat bilik mama, temankan dia tengok cerita Setia Hujug Nyawa kat tv3.. aku benci betol lah dengan si Zain ni. kalau dah tak suka ngan isteri dia tu kan,bek ceraikan aje. ni tak, nak main torture2 bagai. ui! jangan nak jadi laki dayus ar.. nak sakitkan isteri sendiri. haaaaaalaaaamaaakk. aku pulak yang emo kan.. sakit jwaku.. dah lah sakit jiwa dengan perangai orang yang tak tahu nak alert dengan perasaan orang. entah, dia tu tak perasan ke. or tak reti nak pujuk kita balik. alahai... sakit hati aku... eh2.. numi ni mule lah nak merepek kan. sorry guys.. mama aku cakap, tak payah nak percaya kata kata lelaki.ops... maaf lah.. cuma kata2 si dia saja. bukan semua ok.. hanya segelintir sahaja.. maaflah.. nak layan cerita Setia Hujung Nyawa ni. walaupun menyampah tengok hero dia..

adiyoss, Assalamua'laikum

                                                                                                 

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe