Letters to Juliet..

2:00 PTG

Bismillah
Assalamua'laikum..
korang dah tengok movie Letters to Juliet? bagi yang belum tengok try tengok ok dekat you tube. numi baru jer habis tengok cerite tu tadi, and my comment about that movie are, hurmm, boleh tahan lah sweet cerita nya. kisah cinta seorang warga emas ni, pada 50 tahun yang lepas dia pernah tulis surat kepada Juliet. tapi surat tu baru je dijumpai oleh Sophie(seorang penulis) yang datang ke Italy untuk honeymoon dengan pakwe dia. numi tak pasti itu italy or somewhere else. sorry ok..
sophie heran, kenapa semua perempuan yang menulis surat tu menangis sakan, dan lepas tu surat tu di  tempelkan kat dinding. bila dah petang, semua surat yang ditempel kat dinding tu akan di kutip oleh seorang perempuan ni. perempaun ni merupakan secretary of Juliet. dorang ni akan reply balik semua serat yang berada di dinding tu. di situ lah sophie berminat nak join dorang buat kerja tu. sampai satu hari sophie terjumpa surat dari Claire, 50 tahun yang lepas. dia menulis tentang kisah cintanya yang tidak di restui oleh ahli keluarganya dan claire terpaksa tinggalakan laki tu demi pelajaran nya. surat itu adalah soalan dari claire yang buntu untuk buat apa.so, sophie dia reply surat tu dan pada minggu berikutnya cucu claire datang. untuk bagitahu yang neneknya datang untuk mencari cinta nya.. wow!  hebat kan. sweet sangat. lepas 50 tahun baru dia adda kesempatan untuk cari cintanya. pada mulanya cucu claire tak nak neneknya cari balik laki tu dan dia marah sangat dengan sophie. tapi nenek nya bersyukur sebab surat itu dia ada semngat balik untuk cari kekasihnya.
dan lepas tu banyak kisah2 menarik jadi, dorang pergi carik kekasih neneknya serata tempat.sampai satu hari dorang mauk ke ladang anggur. kat situ nenek claire baru perasan akan persamaan seorang budak laki yang tengah kutip anggur dengan kekasih nya dulu.
bila di tanya, budak laki tu memang cucu kepada kekasih claire. kat situ dorang jumpa dan kawen. dan ending cerite tu? korang kena tengok sendiri ok.. :) hehehhe
ada part yang numi miss cerite sebab numi bukan nya a good story teller.. ok.. takpe2.. asalkan numi faham jalan ceritenya. yang romantik dan mempercayai cinta pertama memang tak akan hilang dalam hati kita.
harap numi pun ada ending macam dalam movie ni.. hihik, walaupun tak sama 100% tapi harap sangat yang cinta pertama akan bertemu semula.. ahaks..
k lah, itu jer,nanti numi tulis lagi, adiyos..

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe