Contribution vs Fee's.

12:53 PG

Assalamualaikum guys and girls..

nak tanya ni, apa perbezaan nya dengan contribution and fees?
law translate dalam bahasa melayu kan, maksud contribution is sumbangan dan fees ialah yuran kan?
tu pun susah ker naomie? LOL,,
senang jer, tapi ada maksud tersirat dalam kedua dua perkataan tu,

Contribution:
korang memberi dengan rela hati, tiada paksaan. dah nama pun pemberian kan, so, korang kena bagi apa yang korang suka tu kat orang lain untuk digunakan .. Bukan, kira defenisi nya sama jer lah dengan sedekah.

Yuran pulak? aku rasa yuran adalah sejumlah wang yang kita wajib bayar untuk sesuatu aktiviti or persatuan or ape2 jer lah.. macam dekat sekolah dulu, aku ingat lagi, kiteorang kena bayar yuran RM5 untuk mengiaskan kelas kiteorang. memang berat pada mula mula nya masa nak kuarkan duit tu, sebab bagi aku masa kt sekolah dulu, rm5 tu berharga sangat. dapat beli burger unutk 5 malam tu..
tapi kan, ape boleh buat hendak tak hendak, kena jugalah korang bayar. walaupun dengan keadaan yang tak rela..

so, ni lah yang aku nk ceritakan, isu sal duit kan, memang sensitive. law boleh, duit yang tinggi menggunung memang akan habis lepas shopping dekat mall, tapi tak kisah pulak nak shopping beribu ribu untuk benda yang korang suka tu, tapi nak bagi contribution tu, punya lah susah. hurmmm,,  tak pe lah, lagi pun tu dorang punya lah.. aku malas nak masuk campur hal hal blok ni, nak pencen dah.. dapat rehat sakan, and fokus dengan projek aku yang banyak tu..

so,sekarang dah jam 12.48 mlm, aku nak tidur dulu, nanti aku cerita lagi, and harap esok dapat bangun awal macam hari hari yang lain.. hari khamis ni dah masuk 3hari ku puasa dan turun berat dan 3.8kg..



hope akan turun 10kg more.~hihi.. daa people, aku tinggalkan dengan  gambar latest aku yer.. time berbuka tadi..

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe