Trip Ke Gunung Gading part1

12:54 PG

Assalamualaikum you all. Mid semester finally arrive early this sem, because it is to celebrate Christmas and the New Year. And this holiday ain't going to be a boring holiday. yeay~
hari elasa lepas, aku dan kawan sekelas ku telah bercuti2 di Taman Negara Gunung Gading. kiteorang plan untuk 2 hari semalam. sepatut nya trip ni untuk budak kelas kami jer, yang final sem ni kan, tapi ada jugak junior2 kiteorang ynag ikut. tapi xpelah, cover balik untuk kawa2 ku yang ramai xpat ikut. yang pergi pun 2 perempuan, 9 laki. so total kiteorang 11 packs~
kami berangkat dai rumah pada hari isnin lepas, jam 9 pagi dari MJC. yang jadi driver untuk aku ialah Zul~ my beloved friend. die bawak Perdana V6 dia. and die ni lah orang yang x pernah datang rumah aku, tapi menjadi orang yang pertama sampai  dulu. yang lain tu, Izi, Nazmi, Afiq, and Shafiq pulak, entah la. izi tu aku asa dan 2,3 kali kot aku bawak die balik rumah, masih jugak sesat.adoi~xpe lah asalkan, korang jumpe kan rumah parent ku~
then, dah selesai bawak barang semua ke dalam kereta Zul, kami pun memulakan perjalanan ke kafe Curry House Khadijah. law x silap arh nama kedai tu. urmm, entah, yang pasti tu tempat makan roti canai, dorang ni yang kebulur kot, dari rumah belom sempat makan.
dah dekatt nak jam 10 pagi baru kami memulakan perjalan yang sebenar ke Lundu. tapi sebelum tu, kami ke pantai Pasir Pandan dulu.
kami nek 3 buah kereta, Perdana,Kancil dan MyV. dan sepatutnya ada sebuahlagi, kereta kancil nabil. tapi memandangkan rumah die masa tu dah di naiki air bah, so terpaksalah die berkorban. tak jadi nak ikut kiteorang. dah kurang sorang ahli. btu iits just not him, Dira, my girlfriend also couldn't make it. suddenly she got family problem so,kenelah balik rumah. tinggalakn aku dan izi jer.
dalam kereta Zul, kami ditemani oleh Khaidel. die ni Classmate kiteorang jugak, kira abang lah, tapi rupa tak macam abang jer kan. hahah...
banyak jer cerita sepanjang perjalanan tu, dan sedikit pun aku tak ngantok. melayan K denga cerita2 nya, dan untuk teman Pemandu kami ni.. Stress jer aku tengok muke driving.. hahahha, janagn marah Zul..
dah sampai jam 11.45 mcm tu kami tiba di Pasir Pandan.. yeay~ zul ajak aku dan K untuk naik segunugn tinggi batu. aku kita2 ada lah 5-6 meter kot dari darat.. memang tinggi batu tu. sempat kami snap satu gambar bersama semasa di puncak tu,

di Puncak Batu tu.. :)
dan yang lain2 pulak lekan bermain di Laut, masa tu angin memang deras. walau pun tu hanya tiupan angin biasa jer.. bola yang afiq beli, memag berterbang, dek kuat nya angin tapi kan. nasib baju yang kami pakai tu tak terbang jugak kan. ops! terlebih sudah, gurau jer lah, :)
hampir 2 jam jugak kami di Pasir Pandan tu. sementara tunggu dorang ni lepaskan gian mandi laut, kami ni yang x mandi laut pulak layan drama Ombak Rindu. Setting dah ada, pelakon pun dah ada, Soundtrack pun ada. so apa tunggu lagi.. Mulakan Drama.. hahah, Pengarahnya Afiq,suara latar Shafiq. penonton pulak, aku, izi dan Zul. dan yang paling syok, pelakon2 kami.. sedang bercengkerama di tepian pantai. macam cerita Ombak Rindu habis!
ini antara lagak kami
 ( ----____-----)
Abg Shafiq..

Afiq dan Zul. Sengih je korang ni kan

me With Izi

Shafiq again,  with his Amoi's face

ni adalah permandangan dari Puncak batu tu..

Okeyh, puas tengok? tu jer dulu keyh, nanti aku sambung lagi perjalanan trip kami..