Sambungan Trip Ke Gunung Gading. Part 2

3:45 PTG

Assalamualaikum..
ni haa nak sambung balik yer cerita sal trio kiteorang hari tu,
tapi ni bahagian dua pulak yer..
so, where are we? hurmm haa, lepas jer my classmate tu mandi manda di Pasir Pandan, kiteorang pun cabut ke Taman Negara Gunung Gading. perjalanan ke sana tak de lah lama sangat pn, cuma 20 minit dari Pasir Pandan tu. dah sampai tu kan, kiteorang terus ke Chalet no 1  untuk rehat sekejap.
tak sampai pun 10 minit rehat, aku dan izi dah blah ke kolam aka pool.. jungle poo. sejuk giler air nya.. serius.. korang akan rasa sampai ke tulang sumsum korang air nya tu.. hehe,..
mula-mula memang lah sejuk, lepas korang renang sana, dan sini, takde dah rasa sejuk tu.. izi tu, aku dah 10 minit asanya dalam air tu, baru die nak masuk jugak. haha... rilex lah zi... sejuk kejap jer.
time tu, bukan kiteorang jer tau kt sana, ada jugak sefamily ni. ada mak, bapak, dan ramai anak2 dorang, yang besar, kecik, sederhana.. pun ada..
yang best kan tengok family tu, anak die yang aku rasa baru 3 tahun tu pun masuk sekali mandi dengan papa nya. dah biru tu bibir budak tu, dan dengan gaya nya yang comel lotey tu.. huhu.. soomeeel sangat...
papa die pun memang berani bawak anak die tu mandi dekat waterfall yang aku rasa aku mandi kat situkan seakan2 hanyut tau.. hurmmm... ape ape jer lah...
dan hamper 2o minit aku dan izi mandi, baru lah budak2  ni datang. classmate ku semua datang mandi kat pool, kami sempat main sekejap. jap yer.. law nak describe game tu, die macam main bola jaring jer. or basket ball. sebab. dorang kena scorekan ke dalam jaring yakni,aku dan khaidel. dan setiap kali dorang ni menjaringkan bola tu, izi atau pun khaidel akan sentiasa ambek bola tu.. hehehe, seronok gila tau masa tu. tak pike sal ape2 pun.. report, homework, problems.. and many more..
dan dekat nak 2 jam kami mandi dan berenang2. kami pun balik untuk rehat. semua tu balik ke chalet dengan muke kepenatan, ada yang cramp, ada yang luka luka.. ada yang kena sengat. macam macam lah..
dah tiba jam 5 petang, aku, khaidel, izi, afiq dan shafiq.. menyelongkar apa yang di beli untuk makan malam ni. or petang tu, masa tu muke kami semua nya muka kelaparan tu.. perut aku pun sama, bunyi gendang sudah berdetik..
so,, law nk masak rasanya memag tak kan sempat. lepas berbincang, kami pu ke pekan Lundu untuk beli sedikit barang makanan tambahan untuk petang tu. kami beli mee Lee Fah, telur, roti, sosej dan ape lagi eh. banyak lah jugak. dah selesai shopping kejap dalam keadaan yang tergesa kami pun balik. balik pun muka bahagia ni.. hahah..
sesampai ja di rumah, aku pun menaikkan lengan baju ku dan mula masak untuk 11 orang. masak yang simple jer. aku buatkan mereka mee lee fah. ber telur, sekejap jer masa memasak nya, dah siap terus hidang kat dorang ni time panas2. memang syok...
siap makan, zul, nazmi dan beberapa orang lagi pergi buat bara untuk bbq malam ni. first2 memang susah, aku pun dok sibuk jer kan. hihi,, saja je nak kacaw. dah kenyang kan, energy banyak. soo, kami pun berusaha bersama2 untuk buat bara tu. usaha kami pada mulanya memang gagal. sebab banyak dugaan, dengan hujan lagi, angin lagi dan banyak lah lagi..
hampir 30 minit jugak tau dorang ni berusaha buat bara tu, akhirnya berkat usaha dari pada nazmi, afiq, Shafiq,Zul dan banyak lagi akhirnya mereka menemui kejayaan. wahhhh... sonok jugka lah.. tengok dorang ni berhujan2 bbq kan. sejuk vs panas.
aku dan izi masa tu siuk jer arah kan dorang ni yang kuar masuk chalet untuk tutup balik pintu rumah. mana tak nye, asal dorang ni masuk jer, bukan nye pandai nak tutp balik pintu tu, tau kan kite sekarang ni dalam hutan.ada banyak kerengga2 halus ni. aku pun masa mandi dekat pool tu dah kena sengat di bahu, nasib lah tak sakit sangat,.
kira jam 11 malam lepas ayam bbq hanpir2 siap, afiq pun bagi tahu aku dan izi untuk buat bihoon goreng. dengan badan yang penat, perut yang lapar dan mata yang mengantok aku dan izi gagah kan juga ke dapur untuk masak mee. hangus yer! hahahaha
biar lah asalkan tak rasa sangat hangus nya tu..
jam 11.30 malam baru kami semua makan dengan lahap nya.. ayam bbq panas2.. mee panas, air sejuk! wuuuu.. memamng tebaik woo.
time makan2 tu memang semua senyap jer. maksudku, bukan nya senyap terus tak berbunyi, tapi senyap coz nak menikmati ayam pangga butan aku sebagai penggoreng mee. dan zull and the geng.. yang bt panggang. tengs too afiq sebab dah leburkan kontena my mum.. hihi. xpe lah, kali ni kau lepas afiq. nanti bila my mum tanya, aku nak jawab ape lah yer.. hrummm

then its the end of the night.. yang lapkan meja is our brother Radzi. hurmmm.our chairmen.....

ini ada sedikit gambar buat tatapan korang. enjoy~

Gunung Gading yang fames dengan Bunga Raflesia

ni aku dan izi tengah bermasak unutk Breakfast

khaidell sebagai pembantu chef 2

izi dan nazmi, dorang nek kereta Shafiq

sebagian dari breakfast pagi tu

this the waterfall...

jungle pool~ sejuk yer...

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe