Trip ke UMS Labuan dan UMS KK (chapter 1)

6:46 PTG

Assalamualaikum dan selamat malam semua. dah dekat nak dua minggu kan numi tak update blog.
numi baru balik maa, ada lawatan penanda arasan di UMS Labuan dan UMS KK serta ekspidisi pendakian Gunung Kinabalu. baru semalam kiteorang selamat sampai ke Uitm Kuching. trip yang amat memenatkan dan trip yang paling enjoy bagi numi sebab banyak kenangan manis yang tercoret sepanjang prjalanan ini.
bersama kawan2 baru, bersama staff2 dan pemandu bus. seperti yang numi dah sedia maklum dulu, perjalanan kami bermula pada 8 nov 2011, kiteorang gerak pada jam 4 pagi, sebelum subuh lagi dah gerak, sebab nak target sampai miri awal,ye lah sangat awalnya..
banyakkan berhenti dan buang air tu lah yang menyebabkan kami tiba di miri sedikit lewat dari apa yang dirancang, lagipun, kami menggunakan jalan baru untuk ke miri, sebab law ikut2 kan guna jalan lama tu, memang akan tiba lewat lah.. malam pertama tu kiteorang bermalam di miri.. di tempat lama,Perkampungan Sukan Petronas, tempat yang sama dulu masa trip ke Miri for the first time with my classmate.
Pada hari yang seterusnya, kami memula kan perjalanan ke Limbang melalui Brunei, semasa di Imigresen Miri, ada sedikit masalah yang kiteorang hadapi, dan orang yang jaga kaunter tu pun nek hangin. ni pasal ada sorang student ni, pasport die dah dekat nak deu, so,dengan keadaan yang paksa rela, sir dan kak su bersama wak kene jugak pergi ke imigresen untuk buat pasport baru. mujur dapat siap hari tu jugak.,, kami pulak meneruskan perjalanan ke Limbang. Tiba di Limbang, kami bermalam di asrama Dewan Suarah Limbang. cantek lah view die, bersih..dan sejuk. adik adik ku tidak menunggu lama untuk terjun ke kolam renag yang bersebelahan dengan dewan suarah tu,. malam tu jugak dorang pergi redah! aku pulak, kempunan lah nak merasa mandi air kolam tu, sebab baju renang tertinggal dalam bus. huhuh,..(--_--)"
malam tu,kiteorang ada masalah pulak dengan tempat makan halal, almaklumlah, pertama kali bermalam di Limbang kan, so, kene cari betol2 lah tempat makan tu. lastly, kiteorang makan di tepian Sungai di daerah pekan Limbang tu, aku pun tak tau nama tempat tu.. hidangannya?? bolehlaaaa,, tap dorang menyediakan hidangan yang banyak. seriusly..
k lah, ni jer dulu,,
ada banyak lagi dan jauh lagi perjalanan kami. akan aku ceritakan lagi yer korang sume.. bye.. salam




bus UiTM Sarawak,tetap di Hatiku..

awal pagi masa nak bertolak dari Uitm ke MIri


breakfast with my busmate... hihi, @miri

baru lepas cop pasport di sempadan miri-brunei


adik2 ku semua berenang di kolam renang umum @ Limbang
now, with kak Su



syoknyeeee, rugi aku tak bawak baju n traksuit kuar sekali..

ni masa briefing dengan sir nasir @ dewan Suarah Limbang



muka happy Za.. :)


You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe