3 Oktober 2011 Tahniah Datok.!

12:04 PG

Assalamualaikum korang. hari ini macam-macam betol yang jadi. Bukan kat aku jer, tapi dekat orang kat sekeliling gak. Haa, sebelum tu, nak tau gak, hari ni korang ape kabar? sihat ke? dah nak tido kan sekarang. awalnye, oi, malam masih terang lagi lah! .Tengok, banyak lagi lampu-lampu bukan an, so, jangan lah tido dulu. law budak-budak je leh tido awal. apee daa..
dah, ni nak habak nie, sal 3 Oktober nie. Semalam, 2 Oktober, Mirul sms aku. Die cakap untuk datang ke majlis  Penganugerahan  Datok Reaktor UiTM Sarawak. So, automatiklilah Wife beliau dapat pangkat Datin. waaaa, best kan. Mude lagi isteri die, cantek dan bergaya gitu..
so, dengan rela hatinya hari ni aku pergi ke majlis tu walaupun lambat. Tiba jer aku kat sana, tengok Ufloor dah ramai dah orang. kebanyakkan nya staff dan student. ada yang pakai baju merah putih dan baju koperat pun ada jugak.
yang tengah tu REKTOR
hari ni, aku pakai baju korperat JPK. sebab dan diarahkan. then, dengar lah sedikit ucapan dari Trek dan Rector kiteorang. And you all nak tau, Trek kite buat treadmark baru hari ni. nak tau? adee lah, sebab aku pun tak jelas die cakap apa hari ni.Then, selesai majlis tu, kiteorang g redah anjung seri. sebab ada sedikit jamuan.
baju korperat JPK..
eafa, numi and ida..

sebenarnyakan. target aku datang ni adalah untuk jamuan tu jer. hehe,
almaklomlah,minggu ni aku pokai kan. huhu, kecian nya ngan aku.. law korang baik, tolong ar belanja aku makan tau. baru hari ni aku dapat makan nasi ni.uhuk2..
Dah2, sambung balik, lepas habis semua majlis makan minum tu, aku dan ida g redah pulak libry awal-awal pagi. waaaaahhh, seperti yang dijangka semalam, awal pagi dah aku terpacak dalam libry. nasib aircond libry tu elok, law tak, memang sah! sah aku mandi peloh. dengan ketiadaan nya angin dan dengan keberadaan nya orang ramai. so tidak hairanlah, suhu boleh mencecah 30 degree.. fuh,,!
next, aku study dengan ida sampai kol 12 lebih pastu kiteorang sambung balik study. then!, tiba-tiba ada fon dari UITM.  dorang nak interview aku! wohooooo, syok nye kan. ingatkan permohonan SKP tidak diluluskan. then, dengan langkah kanan, aku bertawakkal, semoga aku diterima kerja kat sini. sementara ruang cuti dan aku jugak memerlukan wang saku untuk ke Sabah nanti kan, so,,onn.
haha, tipu jer.perjalanan ke Pejabat Kolej Mulu aku rasakan sekejap je, sebabkan, aku jalan berteman tadi. ni haaa, ada sorang mamat cina yang mau pulak jalan ngn aku.
and kite banyak borak sal jiran kiteorang. die cakap yang jiran kiteorang, fengshui die x berapa bagus. sebab banyak bangunan tajam2. hoho, aku baru tau nie, die cakap, law banyak buat atap tajam tajam, fengshui tak bagus maa. so, u ah kalao buat umah, jangan xda pokok. nati kena sambar petir. lagi susah woo.
ni lah antara nasihat fengshui dari kawan cina aku tadi.
the interview.
huh, malas ar aku nak habak. tapi yang pasti, aku diterima kerja dekat citu. buat ape entah, harap-harap jangan lah kerja mengecat. nanti kan x pasal-pasal kene cat benda len pulak dah...
so, malam ini, ada pulak meeting bersama JPK SARAWAK, sebab next week JPK DUNGUN nak datang melawat Sarawak Bumi Kanyalang. hehe.
harap-harap program tu berjalan dengan lancarnya. amin..


TAHNIAH DENGAN GELARAN DATOK, TU DATOK.. GHEE...

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe