Lawatan ke Palm Oil MilL..

9:14 PG

pada hari ini kmk orang dari fakulti kejuruteraan kimia mengadakan lawatan ke POM. kmk orang bertolak ke mill ya pada jam 8.15 pagi. n selamat tiba di mill ya pada jam 8.40 pagi. tempat felcra ya sik da lah jaoh gilak just 15 km jak dari uitm.
mek orang di sambut oleh penyelia di palm oil mill ya dengan senyuman yang lebar dan di awal kedatangan ya mek orang diberi sedikit penerangan tentang FELCRA and tujuan pembinaan dan macam2 gik lah.


pas ya, dalam kol 9 pagi mek orang di bagik ke pada 2 kumpulan, kumpulan kmkorang ialah kumpulan semester 4 dan semester 6. semster 4 di seliakan oleh encik Ghazali yang ku sa nya memang expert lah. semua tempat di mill ya nya terang dengan detail sekali. tapi di sebabkan bising, susah juak lah nak nengar penerangan nya dengan terperinci. orang yang jadi macam belangkas jak ngn encik Ghazali ialah dira n izie. heheh, bagus owh. suma nya tauk. nang bagus lah. ku just dapat certain jak info tentang pemprocesan kelapa sawit. tengah2 n di awal nya, pada di akhir pemprocessan nya, aku dah sik paham dah coz sigek dah sempe . sigek gik sik pat tahan ng bau yang disajikan. dekat nak 3 jam juak lah mekorang di tempat ya.. bila dah sampe tengah ri ya mek orang balit ke pejabat dan menjamu selera dengan berseleranya.. n berangkat balit ke uitm pada jam 12.30 petang.
di akhir pemprocessan minyak kelapa sawit ialah penyimpanan nya.
tangki yang besar di belakang mekorang ya boleh memuatkan 2000 tan metrik minyak.

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe